۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳

مردم استان قزوین درسالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند

مردم استان قزوین درسالروز شهادت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند

قزوین- مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مساجد، تکایا و حسینیه های قزوین با حضور گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) گروههای مختلف مردم با راه انداختن دسته های عزاداری و سینه زنی با حضور در مساجد و حسینیه ها در سوگ شهادت دخت نبی اکرم گزریستند.

دسته های عزاداری امروز سه شنبه با تجمع در امامزاده حسین(ع) در سوگ شهادت الگوی عفت و پاکدامنی عزاداری کردند.

همچنین با رویکرد ترویج فرهنگ فاطمی و تبیین سیره و روش زندگی این بانوی بزرگوار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کنار برگزاری مراسم عزاداری برای این بانوی گرامی اسلام به دنبال ترویج سیره و روش زندگی اهل بیت (ع) و ارزش های دینی هستند.

به گفته حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در ۶۳ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت، مراسم عزاداری صبح روز شهادت، همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت و برگزاری مراسم شام غریبان از جمله ویژه برنامه‌ های پیش بینی شده این طرح برای ایام فاطمیه امسال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر تشکیل ستاداستانی سوگواره یاس نبوی و هماهنگی با سایر نهادها برای اجرای برنامه‌ های این ایام از بقاع متبرکه هم سرکشی شد تا برنامه ها بخوبی اجرا شود.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: برپایی خیمه ‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ ها از دیگر برنامه های ایام فاطمیه است.

کد خبر 4232808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha