۴ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۹

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین:

رفتار حرفه ای موجب ارتقاء جایگاه وکالت می شود

رفتار حرفه ای موجب ارتقاء جایگاه وکالت می شود

قزوین- رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: هر چند وکیل در کشور آنگونه که باید تکریم نمی شود اما با رفتار حرفه ای خود لازم است اهمیت این حرفه و جایگاه آن را در جامعه تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نسخه چی پنجشنبه شب در شانزدهمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری استان قزوین که با حضور مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری کشور برگزار شد اظهارداشت: از امروز با سوگندی متعهدانه شما نیز به جرگه وکلا پیوسته و وارد این حرفه می شوید که امیدواریم با رسالت حرفه ای خود خدمتگذاری صادق باشید.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: آزمون این دوره در بالاترین سطح برگزار شد و کمیسیون کار آموزی رسالت سنگینی داشت و خوشبختانه ۷۰ تن از کارآموزان توانستند در «آزمون اختبار» موفق شوند و با تکیه بر دانش خود نشان دادند شایسته فعالیت در این حرفه هستند.

نسخه چی اظهارداشت: از این پس با ادای سوگند وارد حرفه ای حساس و مهم می شوید هرچند شاید جایگاه وکالت در  سالهای اخیر در کشور آنگونه که باید تکریم نمی شود اما باید با رفتار حرفه ای خود احترام این شغل را تقویت کنیم.

وی گفت: مهمترین دشمن وکالت نوع رفتار ماست و اخلاق حرفه ای که بدنبال یک اخلاق منطقی شکل بگیرد میتواند به ارتقاء جایگاه وکیل کمک کند.

نسخه چی اظهارداشت: وکیل متعهد هرگز برخلاف عدالت و شرافت گام برنخواهد داشت و همه وکلا باید از کینه توزی و انتقام جویی پرهیز کرده و در مسیر درستی حرکت کنند.

وکلای جوان مشکل معیشت دارند

وی اضافه کرد: وکلای جوان در شرایط کنونی با مشکلات معیشتی مواجهند و به عنوان هیئت مدیره کانون وکلا باید این مشکل را یادآوری کنیم که جذب بدون برنامه و نیاز در رشته حقوق از چالش های جدی این حرفه است.

نسخه چی بیان کرد: با خلاقیت و کار حرفه ای باید جایگاه وکیل در جامعه را بالا ببریم و مشکل معیشت این افراد را حل کنیم و بر تهدیدات کنونی فائق آییم تا زمینه ایجاد اعتماد به وکالت را فراهم کنیم.

در ادامه مراسم تحلیف ۷۰ تن از کارآموزان دادگستری انجام شد و این افراد فعالیت خود را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در استان قزوین آغاز می کنند.

کد خبر 4234615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha