۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۲

رئیس کارگروه کتابفروشانِ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

تخفیف طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به نفع کتابفروشان نیست

تخفیف طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به نفع کتابفروشان نیست

رئیس کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اذعان کرد که تخفیف‌های ارائه شده در طرح‌های حمایتی از کتابفروشان، تنها به نفع خریداران و مخاطبان کتاب است و نه کتابفروشان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، بیش از سه سال از زمان شروع به کار هیئت مدیره سیزدهمین دوره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران می‌گذرد. مطلب زیر، اولین گزارش از فعالیت‌های کارگروه کتابفروشان این اتحادیه در سال گذشته از زبان محمد یراقچی مدیر کتابفروشی پنجره و رئیس کارگروه یادشده در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران است.

به گفته وی، کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اولین جلسه خود را پس از دعوت هیئت مدیره اتحادیه در آذرماه سال ۱۳۹۶ با هدف شناخت و بررسی مشکلات پرشمار کتابفروشان در حال حاضر و تدوین طرح‌ها و برنامه‌هایی برای بهبود، توسعه و پیشرفت کتاب‌فروشی‌ها برگزار کرد.

یراقچی با بیان اینکه در این جلسه علاوه بر وی، امیرعلی‌بیک (نشر فیروزه/کتابفروشی مروارید)، داریوش بارانی (کتابفروشی مهرگان)، بهشتیان (کتابفروشی لارستان)، ماکان زهرایی (شهر کتاب نیاوران/نشر کارنامه)، محمدعلی صحرانورد (کتابسرای نیک/ شهر کتاب گلستان) و امجد (شهر کتاب مرکز) حضور داشته‌اند، گفت: این کارگروه در سه زمینه اصلی فعالیت خود را پی‌ریزی کرد: ۱. بازارهای موازی، کنترل و یا حذف آن، ۲. آموزش و ۳. مسائل رفاهی کتابفروشان در ارتباط با مؤسسات و نهادهای بیرون از اتحادیه.

رئیس کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، برخی از مباحث و تصمیمات این کارگروه را به شرح زیر اعلام کرد: ۱. اعطای تسهیلات: این کارگروه به جهت وامی که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک شهر به کتابفروشان تعلق خواهد گرفت، گفتگوهای کارشناسی کرده، نهایتاً طی نامه‌ای از طریق رئیس هیئت مدیره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد کرد تا این طرح با عنوان طرح «وام تشویقی، تقدیری و حمایتی» ارائه شود و نامه پیشنهادها در ۱۱ بند تنظیم شد.

۲. طرح‌های حمایتی از کتابفروشان: با توجه به اینکه تخفیف‌های ارائه شده در طرح‌های فصلی، تنها به نفع خریداران و مخاطبان کتاب است و نه کتابفروشان، می‌بایست طرح‌هایی برای این منظور تدوین و به برگزارکنندگان پیشنهاد شود. ۳. دوره آموزشی: در این دروه‌ها با یاری کمیسیون آموزش اتحادیه، سرفصل‌هایی جهت ارتقای دانش متصدیان کتابفروشی‌ها بررسی و برنامه‌ریزی شود؛ مبنای آموزش کتابفروشی‌ها و یکپارچگی آموخته‌ها و تجربه‌هایشان با تأکید بر روی قواعد علمی خواهد بود. به علاوه تأکید می‌شود که راندمان اصلی کار آموزش در کارگاه‌ها خواهد بود و آموزش تئوری و کلاسیک در این زمینه به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.

یراقچی همچنین عنوان کرد: در مجموعه نشست‌های این کارگروه، محمود آموزگار (کتاب آمه و رئیس هیئت مدیره اتحادیه)، محمدمهدی فخری‌زاده (نشر روزنه و دبیر هیئت مدیره اتحادیه)، کاظم علمی (نشر و پخش گسترش)، مسعود کازری (کتاب خورشید و رئیس کمیسیون حل اختلاف اتحادیه)، محمدرضا سالکی (نشر کاگو و رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه)، به عنوان مهمان، مشاور و صاحب نظر حضور داشته و در زمینه طرح‌ها و برنامه‌های مدنظر، با اعضای کارگروه تبادل نظر کرده‌اند. این کارگروه از آذرماه تا اسفندماه ۱۳۹۶ هر هفته به طور منظم نشست‌های خود را برگزار کرده است.

کد خبر 4264443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha