۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲

سخنگوی دولت عراق:

هیچگونه مذاکره ای برای بازگشت پیشمرگه به کرکوک انجام نشده است

هیچگونه مذاکره ای برای بازگشت پیشمرگه به کرکوک انجام نشده است

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که هیچگونه مذاکره ای میان اربیل و بغداد در خصوص بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه و کرکوک صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که هیچگونه مذاکره ای میان اربیل و بغداد برای بررسی امکان بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه از جمله کرکوک صورت نگرفته است.

وی با بیان این مطلب افزود: دولت عراق هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته و با اربیل در این زمینه به توافق نرسیده است.

سخنگوی دولت عراق همچنین تأکید کرد که تصمیم در زمینه بازگشت نیروهای پیشمرگه به این مناطق به تنهایی به وسیله حیدر العبادی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی اتخاذ خواهد شد.

حدیثی تأکید کرده است که کمیته های فنی مشترک موجود میان دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق همچنان کار خود در زمینه پرونده های نفت و برخی گذرگاه های مرزی را ادامه می دهند و افزود که پرونده فرودگاه های بین المللی اربیل و سلیمانیه بسته شده است.

سخنگوی دولت عراق تأکید کرد که این کمیته ها کار زیادی در زمینه پرونده حقوق کارکنان اقلیم کردستان نیز انجام داده اند و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

پیشتر یک روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که یک هیأت آمریکایی انگلیسی با مسئولان نظامی عراق نشستی در خصوص بازگشت نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک و مناطق مورد مناقشه برگزار کرد.

کد خبر 4268660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha