۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد؛

تشکیل تیم فنی برای کاوش در محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه

تشکیل تیم فنی برای کاوش در محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه

ساوه- معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تشکیل یک تیم فنی و متخصص در حوزه باستان شناسی، به منظور کاوش در محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن طالبیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مسجد جامع تاریخی شهر ساوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات محوطه سازی مسجد جامع ساوه به دلیل مغایر بودن آن با برخی اصول مدنظر میراث فرهنگی بایستی متوقف شود و نیاز است که در این محدوده برای حمع آوری اطلاعات بیشتر، کاوش صورت گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: همچنین مرمت این بنا با توجه به قدمت آن و تامین اعتبار برای این اقدام ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: به منظور انجام کاوش های لازم در محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه، یک هیات باستان شناسی تشکیل خواهد شد و از طرف دیگر پیگیر آن هستیم که این بنا بیش از پیش معرفی و شناسانده شود تا زمینه استقبال گردشگران از آن فراهم گردد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان ساخت: شهر ساوه از آثار پرقدمت دیگری نیز همچون بازار تاریخی و... برخوردار است که می تواند زمینه ای برای جذب گردشگر و توریست به این منطقه و درآمدزایی باشد.

طالبیان با اشاره به آمار گردشگران نوروزی امسال در کشور تصریح کرد: نوروز امسال ۹ میلیون گردشگر از آثار تاریخی و موزه های کشور بازدید کردند که نسبت به سال قبل با ۳۵درصد افزایش روبرو بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، ادامه داد: در حال حاضر دو اثر تاریخی کشور برای ارائه یکی از آنها به سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به منظور ثبت جهانی، در دست بررسی است که یکی آثار تاریخی ساسانی در استان فارس و دیگری ارسباران در آذربایجان شرقی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: برمبنای مفاد قانون برنامه ششم توسعه، آن دسته از آثار تاریخی پربازدید کشور که به صورت هیات امنایی اداره می شوند، از سال جاری مبلغی از درآمد آنها برای حفظ و مرمت این آثار اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 4269814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha