۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲

توجه به محصولات و تولیدات داخلی در توسعه زیرساختهای فرهنگی

توجه به محصولات و تولیدات داخلی در توسعه زیرساختهای فرهنگی

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و حمایت از کالای ملی، گفت: از تجهیزات، لوازم و محصولات ایرانی در ساخت و ساز فضاها و پروژه های فرهنگی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر رحمان زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و کالای ایرانی ، بیان داشت: خرید کالای ایرانی، افتخاری ملی است بنابراین در توسعه زیرساختهای فرهنگی باید به این نکته کلیدی توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که خرید خارجی، نابودی فرصت های شغلی در داخل است، افزود: در راستای تقویت تولیدات داخلی  باید کاری کنیم که کالای ایرانی به عنوان یک کالای مطلوب و با دوام  شناخته شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در عین حال ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی الزامات و اقتضائات خاص خود را دارد که یکی از مهم‌ترین موارد آن است که مردم باید حمایت از کالای ایرانی را در سطح مسئولان و سران کشور لمس کرده و آن را در زندگی خود به کار بندند و همچنین تولید کنندگان داخلی نیز باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با عرضه محصولات با کیفیت، مزیتی برای خریداران فراهم شود.

رحمانزاده  با تاکید بر اینکه مسئولان عصاره و الگوی جامعه هستند و اگر حمایت از کالای ایرانی در حرف و عمل مسئولان ساری و جاری شود، مردم نیز این شعار را جدی خواهند گرفت، گفت:با همکاری با شرکت ها و موسسات دانش بنیان ودانشگاه ها می توان از توانایی ها و ظرفیتهای  داخلی در پروژه های فرهنگی به خوبی بهره گرفت.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی در تحقق توسعه پایدار  شهری ،افزود: هدف اصلی توسعه پایدار شهری تامین نیازهای اساسی، بهبود سطح زندگی، اداره بهتر اکوسیستم ها و ایجاد آینده امن و پایداری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، کالبدی مستلزم به کارگیری سیستم مدیریتی کارآمد با حمایت از تولیدات و محصولات داخلی برای رسیدن به  این اهداف است.

پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ کتاب تهران،مسجد ۷۲ تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید که طی یک دهه اخیر از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

بررسی کمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شرکت به شمار می آید و یکی از مهمترین سیاست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ کردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر است.

شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ،اولین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امکان سنجی در خصوص مراکز فرهنگی و هنری به شمار می آید.

این شرکت به شهر نگاه کلی و کلان داشته و تلاش می کند از فضاهای کالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممکن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد.

گفتنی است شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در نخستین همایش ملی مشارکت در ساخت که با حضور سازندگان برتر برگزار شد به عنوان سازنده برتر در پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری امام رضا (ع) (رضوان) انتخاب شد.

کد خبر 4269843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha