۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بهره مندی ۱۴۶۰روستای استان از تاسیسات آبرسانی/ساخت۱۸مجتمع آبرسانی

بهره مندی ۱۴۶۰روستای استان از تاسیسات آبرسانی/ساخت۱۸مجتمع آبرسانی

یاسوج- مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۶۰ روستای استان از تاسیسات آبرسانی بهره می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیض الله پاسره در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع ۱۶۴۰ روستای استان، ۱۶۰ روستا از طریق آبرسانی سیار پوشش داده می شوند که پراکندگی جمعیت، کاهش و افت منابع آبی و شکل گیری روستاها در مناطق فاقد منبع تامین آب مشکلاتی را در راستای آبرسانی به وجود می آورد که سعی شده با تمهیداتی مانند آبرسانی سیار و مستمر به نیازهای این بخش از جامعه هدف پوشش مناسبی داده شود.

پاسره با اشاره به رشد و توسعه بخش ها و شاخص های مختلف خدمات آبرسانی روستایی در استان، ابراز داشت: با توجه به نگاه ویژه به استان ها، جذب ۳۸ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی محقق شد.

وی افزود: ساخت ۱۸ مجتمع آبرسانی و تحقق ۹ پروژه تک روستایی از جمله هدفگذاری های این تزریق اعتبار بود که با تلاش های انجام گرفته برخی از پروژه ها عملیاتی و برخی نیز در دست اقدام است.

پاسره اجرای فاضلاب روستایی برای اولین بار در "شوتاور" را از جمله برنامه های عملیاتی شده عنوان کرد و گفت: چشمه این منطقه از طریق فاضلاب آلوده شده بود که با تحقق این پروژه، کاهش آلودگی های منابع آبی و جلوگیری از مخاطرات شیمیایی و میکروبی حوزه آب را شاهد خواهیم بود.

پاسره افزود: در آینده ای نزدیک این پروژه به شکل ۱۰۰ درصدی وارد مدار می شود.

مدیرعامل آبفار استان با اشاره به اهمیت سلامت آب و انتقال آب سالم و کنترل شده برای جامعه هدف، تصریح کرد: همچنین ایجاد و بهره برداری از بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی کشور در دو سال اخیر محقق شد و در همین راستا می توان از این ظرفیت برای مرجع انجام آزمایشات در جنوب کشور استفاده کرد.

پاسره گفت: این آزمایشگاه به تجهیزات پیشرفته ای مجهز شده و می تواند نقش مهمی در کنترل، ارتقا و بهبود شاخص کیفیت و سلامت منابع های آبی داشته باشد.

پاسره با تاکید بر شناسایی و برخورد با انشعاب های غیر مجاز، ابراز داشت: طی سال گذشته ۴۰۰۰ انشعاب غیر مجاز در سطح استان شناسایی شد.

وی افزود: با اعمال قانون،  خانوارهای زیر پوشش افزایش یافته و به ۶۰ هزار خانوار رسید.

مدیرعامل آبفار استان راه اندازی سیستم قرائت، ارائه و پرداخت الکترونیک قبض در روستاها را گامی موثر در ارائه خدمات نوین دانست و بیان کرد: آسان شدن پرداخت قبوض و جلوگیری از خطاهای احتمالی از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به برنامه های سالهای اخیر آبفار استان، همکاری با بخش خصوصی و برون سپاری خدمات، بهبود فرآیندهای واگذاری پروژه ها و کمک به کاهش تخلفات واگذاری، ایجاد تصفیه خانه بزرگ آب سرفاریاب، انجام مطالعات تامین آب روستایی و استفاده از منابعی مانند سدها برای جایگزینی منابع زیرزمینی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه قضایی، اظهار کرد: نقش همکاری و تلاش دستگاه قضایی در تحقق اهداف آبفار محسوس و اثر بخش است.

کد خبر 4271067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha