۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس:

جشنواره غذای اکوفرصت مهم برای افزایش تعاملات درحوزه های مختلف است

جشنواره غذای اکوفرصت مهم برای افزایش تعاملات درحوزه های مختلف است

زنجان-نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس گفت: جشنواره بین المللی اکو – جاده ابریشم فرصت مغتنمی برای افزایش و تحکیم ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان ایران و کشورهای این مناطق است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خاتمی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، افزود: این جشنواره فرصتی است برای اینکه داشته‌های خود را به همسایگان‌مان و کسانی که سابقه دیرینه همکاری داشتیم، عرضه کنیم. 

وی اظهار کرد: راه ابریشم مسیری است که حدود هفده صده سابقه داشته و از این رهگذر، استان زنجان به واسطه قرار گرفتن در آن، در مناسبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین کشورهای مختلف دخیل بوده است.

خاتمی افزود: جشنواره بین المللی اکو – جاده ابریشم فرصت مغتنمی برای افزایش و تحکیم ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان ایران و کشورهای این مناطق است.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در شرایط امروز از میزان مناسبات و همکاری‌های بین این کشورها رضایت نداریم و ظرفیت‌های بالفعل این کشورها به فعلیت نرسیده و در مسیر نزدیک به شش دهه خود دچار نوسانات زیادی بوده است. 

خاتمی تاکید کرد: یک رشته توانسته اعضای سه کشوری را به ۱۰ کشور برساند و آن رشته‌ای نیست جز رشته الفت و رشته پیوند اجتماعی و تاریخی بین این ملت‌ها، بنابراین جا دارد که بیش از پیش در راه تحکیم این مناسبات تلاش کنیم.

وی افزود:  از این فرصت برای بالا بردن مناسبات‌ مختلف از جمله ارتباطات فرهنگی استفاده کنیم.

کد خبر 4286417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha