۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:

تقاطع سردار همدانی تا برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸ » تکمیل شود

تقاطع سردار همدانی تا برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸ » تکمیل شود

همدان - رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بر اتمام ساخت تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی پیش از برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در قالب رویداد «همدان ۲۰۱۸» تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی فر ظهر دوشنبه در کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح عمرانی تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی در مسیر ورودی اصلی مهمانان رویداد «همدان ۲۰۱۸ » واقع شده، باید تا قبل از شروع این رویداد جهانی به پایان برسد.

وی با اشاره به روند کنونی پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی بیان کرد: با این روند پل سردار شهید همدانی تا پایان شهریورماه نیز به اتمام نمی رسد اما باید اهتمام ویژه ای برای تسریع در پیشرفت طرح صورت گیرد.

رحیمی فر تاکید کرد: پل اصلی این طرح عمرانی باید تا شروع اجلاس جهانی به پایان برسد و جزو طرح های اولویت دار شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه احداث طرح تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی با پیش بینی زمان اجرا در ۳۶ ماه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از آبانماه سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: این طرح در قالب سه سطح و دو دوربرگردان اجرایی می شود و در این طرح زیرگذری دیده نشده بلکه تمام به صورت روگذر اجرایی خواهد شد تا بتواند در مدیریت ترافیک این منطقه موثر باشد.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: اعتبار اولیه قرارداد تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی ۴۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۲۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

موسی رسولی از پیشرفت ۵۲ درصدی این طرح عمرانی فیزیکی خبرداد و اضافه کرد: اتمام پل اصلی این طرح در صورت تامین نقدینگی تا پایان آذرماه امسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تقاطع غیرهمسطح در مجموع به طول ۸۵۰ متر احداث می شود، افزود: یکی از دغدغه های اصلی در این طرح کمبود نقدینگی است.

رسولی با اشاره به اینکه این تقاطع پروژه بزرگ و چند وجهی است متذکر شد: شهرداری همدان حدود ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای روند تقاطع های سطح شهر درنظر گرفته است که شامل پروژه تقاطع شهید همدانی، فاز دوم تقاطع فرهنگیان و یک تقاطع دیگر است که هنوز قطعی نشده و منتظر بررسی و مطالعات اولیه است.

رسولی عنوان کرد: ساخت این تقاطع غیرهمسطح در واقع مسیر دسترسی مناسب از شمال به جنوب و شرق به غرب را در میدان سپاه همدان مهیا می سازد و بارترافیکی و سایر مشکلات این مسیر نیز برطرف می شود.

کد خبر 4290030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha