۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

۲۰۰۰ تشکل جوان فعال در کشور وجود دارد

 ۲۰۰۰ تشکل جوان فعال در کشور وجود دارد

زنجان-معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:در حال حاضر ۲۰۰۰ تشکل جوان فعال در کشور وجود دارد که تا پایان دولت به ۶۰۰۰ تشکل خواهد رسید و این تشکل‌ها در همه حوزه‌ها فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی تندگویان ظهر یکشنبه آیین آغاز به کار برنامه شتاب دهی کسب‌وکارهای فناورانه جوانان استان، مرکز رشد صنایع فرهنگی و خلاق و مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی زنجان، افزود: جوانان به معنویت بازگردند که جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای جوانان است که می‌توانند به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: جوانان ظرفیت بسیار مهم برای کشور  هستند و مشکل اصلی هم بحث اشتغال جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آزاردهنده‌تر از آن قول‌ها و وعده‌هایی است که در سال‌های گذشته عملی نشده و باید بحث پایش اشتغال و آمایش سرزمینی اشتغال نیز سال‌ها قبل انجام  می‌شد.

وی افزود: هنوز هم در استان‌ها بدون اینکه تکلیفی برای اشتغال جوانان تعیین شود، جوانان به سمت کسب علم و دانش سوق داده می‌شوند.

تندگویان تأکید کرد: یک‌چهارم و یا نیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهد و این جمعیت بالا نشان از آن دارد که دولت نمی‌تواند امکان اشتغال را برای همه جوانان ایجاد کند و راه‌حل برون‌رفت از مشکل اشتغال جوانان، توانمند کردن آنان برای استفاده و بهره‌برداری از امکانات بومی و محلی است.

وی گفت: اگر جوانان بتوانند از فضای موجود و دستاوردهای بومی و محلی استفاده کنند و به دولت و کمک‌های دولتی اتکا نکنند، مشکل اشتغال به‌طور قابل‌توجهی حل می‌شود و بر اساس توافق انجام‌شده این وزارتخانه با صندوق کارآفرینی امید، این صندوق برای اعطای تسهیلات آماده است و وزارتخانه سال گذشته سهم خود را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰۰ تشکل جوان فعال در کشور وجود دارد که تا پایان دولت به ۶۰۰۰ تشکل خواهد رسید و این تشکل‌ها در همه حوزه‌ها فعالیت دارند.

تندگویان بابیان اینکه جوانان خود را باور کنند و روی پای خود بایستند تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند، افزود: ما نیز به دنبال حمایت از جوانان هستیم تا بتوانند بیشتر ازآنچه که هست، شکوفا شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: مسئولان صندلی‌ها را به جوانان تحویل دهند و به‌عنوان مشاور در کنار آنان فعالیت کنند.

تندگویان افزود: در حال حاضر پایه کار مشخص‌شده و می‌توان برای آن سرفصل آموزشی تعریف کرد  و وزارت ورزش و جوانان به دنبال انجام کارهای تخصصی و ایجاد شبکه‌های تخصصی در کشور است. 

وی از افتتاح اولین شبکه تخصصی ملی گردشگری و برمگردی در تبریز طی هفته گذشته خبر داد.

کد خبر 4295434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha