۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴

به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود؛

محافل انس با قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ

محافل انس با قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ

مرکز اسلامی هامبورگ ویژه برنامه هایی اعم از محافل انس با قرآن را در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه‌های قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان برگزار می‌شود.

تلاوت یک جز از قرآن کریم در هنگام ظهر به همراه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و تلاوت یک جز قرآن کریم قبل از اذان مغرب به همراه قرائت دعای افتتاح توسط حاج سید محمد قاضوی، بیان احکام و سخنرانی توسط حجت الاسلام رنجبر از برنامه‌های هر روز این مرکز در ماه مبارک رمضان است. 

  قرائت دعای کمیل در شب‌های جمعه ، اقامه نماز جمعه، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن برای رده های سنی مختلف ویژه ماه مبارک رمضان ، مراسم بزرگداشت وفات حضرت خدیجه(س)، مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، مراسم ویژه شبهای قدر و عزاداری شهادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) (شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان)  در این مرکز برگزار خواهد شد.

همچنین محفل بزرگ انس با قرآن در روز پانزده رمضان دو ساعت قبل از افطار به همراه جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)  برپا می‌شود.

یادآور می شود، مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز اسلامی در آلمان، سال‌هاست که به فعالیت‌های مختلف تبلیغی، علمی و پژوهشی می‌پردازد. یکی از کارهای عمومی این مرکز برگزاری نمازجمعه است که هر جمعه با حضور بیش از صدها نفر از شیعیان ایرانی و غیره برگزار می‌شود. خطبه‌های نمازجمعه به سه زبان آلمانی، عربی و فارسی ایراد می‌گردد. از دیگر فعالیت‌های مرکز، تهیه مجله‌ای به زبان آلمانی و توزیع آن بین اسلام و دیگر فرقه ها، برپایی نماز ظهر و شب است.

برگزاری کنفرانس‌های علمی و همچنین نشست‌های هم اندیشی با حضور نمایندگان ۱۲۰ مؤسسه شیعی در آلمان به منظور بررسی وضعیت مسلمانان به خصوص شیعیان در اروپا از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

کد خبر 4300695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha