۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری شورای شهر اراک:

بهره گیری از پایگاه های مساجد برای فعالیت فرهنگی و هنری ضروری است

بهره گیری از پایگاه های مساجد برای فعالیت فرهنگی و هنری ضروری است

اراک-رئیس کمیسیون فرهنگی،هنری وورزشی شورای شهر اراک گفت: بهره گیری ازپایگاه های مساجدبرای فعالیت فرهنگی وهنری ضروری بوده ودرآستانه تابستان وتعطیلی مدارس فرصت مناسبی برای این اقدام فراهم است.

مرتضی سورانه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی باید برای گسترش فرهنگی و هنر استفاده کرد، در همین رابطه همزمان با ماه رمضان امسال طی ۲۶ شب، در ۲۶ مسجد شهر اراک برنامه های ویژه اجرا می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و ورزشی شورای شهر اراک بیان کرد: در این راستا با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از طریق گرایش های هنری و ارزشی، با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، کانون مساجد و همچنین دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی توافق نامه هایی تنظیم شده است.

سورانه ادامه داد: در این راستا با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل تابستان و تعطیلی مدارس و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، هم گام با دیگر دستگاه های متولی و در راستای توجه به نوجوانان و جوانان، شهرداری هم سهم خود را ادا کند.

وضعیت مسائل فرهنگی و هنری در اراک مطلوب نیست

وی خاطر نشان کرد: اراک خاستگاه مفاخر و اندیشمندان بزرگ است، اما وضعیت آن در مسایل فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه مطالعه و تولیدات فرهنگی برجسته، مناسب نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و ورزشی شورای شهر اراک تصریح کرد: این روند جای واکاوی و بررسی دارد، این اتفاق از زمانی غاز شد که اراک به عنوان یک شهر صنعتی و پایتخت کشور مطرح شد و گرایشات کمیت گرا و عدد و رقم و آمار بر گرایشات مطالعه و پژوهش غلبه کرد.

وی ادامه داد: بنابراین شهر بیشتر رویکرد صنعتی پیدا کرده، اگرچه همان هم در حد رضایت پیش نرفته، امیدواریم که مسئولین، به ویژه متولیان فرهنگی شهر و استان دقت نظر بیشتری به مقوله فرهنگ در تمامی حوزه ها داشته باشند.

سورانه در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: سال گذشته فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب در اراک ایجاد گردید که متاسفانه با اهمال و بی توجهی مسئولین مرتبط این فرصت از اراک گرفته شد.

نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغ در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و ورزشی شورای شهر اراک اضافه کرد: زمانی هم که چندین نمایشگاه کتاب برگزار شد، گلایه غرفه داران این بود که استقبال از نمایشگاه بسیار پایین بوده، پس از بررسی دلایل، مشخص شد متولیان در امر تبلیغات و اطلاع رسانی دراین زمینه کوتاهی کرده اند.

سورانه خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی و هنری شورا و سازمان مربوطه این کمیسیون یعنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و نگاه ویژه به کتاب برنامه مفصلی در دست اجرا دارد که امید است ثمربخش باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و ورزشی شورای شهر اراک عنوان کرد: با اجرای برنامه های خلاقانه در این حوزه و حضور فعال همه هنرمندان در عرصه های مختلف و اهالی فرهنگ، شرایط ایجاد فضای نشاط در شهر اراک بیش از پیش فراهم می شود.

کد خبر 4302116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha