۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷

دادستان استان سمنان:

قرآن محور اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های سمنان است

قرآن محور اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های سمنان است

سمنان- دادستان استان سمنان بابیان اینکه قرآن، محور اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان است، گفت: مشارکت مددجویان در برنامه‌های فرهنگی به اعطای امتیازات قضایی به ایشان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی ظهر چهارشنبه در محفل انس با قرآن کریم به میزبانی زندان مرکزی سمنان، قرآن را محور اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان برشمرد و ابراز داشت: مشارکت مددجویان در برنامه‌های فرهنگی قرآنی و نماز به اعطای امتیازات قضایی نظیر عفو، مرخصی و ... برای زندانیان جرائم غیر عمد موثر است.

وی بابیان اینکه نقش تربیتی قرآن را در مسائل اجتماعی نباید نادیده گرفت، افزود: اگر به دستورات قرآن ژرف بنگریم خواهیم دید که این کتاب آسمانی نه تنها در باب مباحث مذهبی بلکه از دیدگاه تعالیم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به مسائل روز ورود کرده است.

دادستان استان سمنان بابیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان ها می‌تواند در هدایت افراد اثرگذار باشد، ابراز داشت: با نگاهی به جرائم متوجه خواهیم شد که اکثر مشکلات روحی و روانی مربوط به دور شدن از آموزه‌های قرآنی است بنابراین پرورش روح معنویات در جامعه می‌تواند در کاهش بزه موثر باشد.

آسیابی بابیان اینکه غفلت از یاد خدا لغزش و انحراف افراد را به دنبال دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای دستورات قرآن مصداق بارز عمل به معروف‌ها به شمار می‌رود بنابراین باید نه تنها در زندان بلکه در جامعه برنامه‌های فرهنگی به صورت دائم پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی نظیر محافل قرآنی و توجه به آموزه‌های آن در زندان دنبال می‌شود لذا مددجویان می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت به پالایش روح و روان خود بپردازند و از راه خدا به مسیر درست رهنمود شوند.

کد خبر 4320346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha