۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲

وحشت شهروندان از اجرای یک رزمایش پلیسی؛

مانور بی‌تدبیری!

مانور بی‌تدبیری!

کرمانشاه- اجرای بی‌تدبیرانه مانور آمادگی پلیس در کرمانشاه جو روانی شهر را ساعاتی متشنج کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرقت مسلحانه از یکی از بانکهای شهر کرمانشاه خبری بود که عصر امروز به سرعت در کانال‌های فضای مجازی و بین کاربران دست به دست شد؛ حضور نیروهای انتظامی در مرکز شهر آن هم در ساعات پرتردد این مکان، این شایعه را قوت بخشید و باعث تقویت این نگرانی در بین شهروندان شد.

البته موضوع به این نقطه ختم نمی‌شد و نیروهای انتظامی با حضور در اطراف استانداری و ایجاد حلقه امنیتی از ورود و خروج افراد به این مکان جلوگیری می‌کردند و این موضوع هم به شایعات پخش شده دامن زد.

اما این صرفا یک مانور بود برای محک توانایی و نمایش اقتدار پلیس؛ گروگان‌گیری در استانداری و سرقت از بانک تجارت موضوع این مانور بود که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان مربوطه در عدم اطلاع‌رسانی این موضوع، ساعاتی جو روانی شهر به شدت متشنج شد و در ابتدای امر حتی هیچ منبعی هم حاضر به پاسخگویی در این باره نشد.

ساعاتی بعد اما پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که حضور گسترده ماموران به دلیل اجرای یک مانور پلیسی بوده است!

مانوری که عنوان شد در راستای اجرای رزمایش آمادگی توان امنیت عمومی پلیس برگزار شده، پلیسی که نماد امنیت یک شهر است و نمایش اقتدارش همه را دلگرم می‌کند اینگونه با این اقدامات نسنجیده مسئولان نه تنها احساس امنیت را به شهروندان القا نکرد بلکه آنها را در یک اضطراب و دردسر انداخت و ساعاتی پر از دلهره را برای همه رقم زد.

نیازی نبود برای اثرگذاری حتما بدون اعلام قبلی باشد تا اینگونه خوراک شایعه‌سازان فضای مجازی که بدون ذکر منبع فقط به دنبال انتشار سریع اخبار حتی نادرست! و البته با اهداف مشخص هستند را فراهم کنند.

این مانور می‌توانست اثرگذاری بهتری داشته باشد اگر حداقل یک ساعت قبل از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کردند که در چند نقطه شهر عملیات نمایشی به منظور آمادگی پلیس برگزار می‌شود تا این موضوعات پیش نمی‌آمد. قطعا این تجربه‌ای می‌تواند باشد برای برنامه‌های بعدی.

کد خبر 4344543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha