۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مهر عنوان کرد؛

استفاده از توان سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال در کشور

استفاده از توان سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال در کشور

نیشابور- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی، تقویت سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و با استفاده از چالاکی بخش خصوصی، بخشی از مشکل بیکاری را مرتفع کند.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آموزش در دانشگاه‌های کشور متاسفانه بیشتر به صورت تئوری است  و مهارت آموزی بسیار کم اتفاق می افتد اما در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان حتی دانش‌آموزان حین آموزش، مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را نیز کسب می‌کنند.

وی افزود: برون‌سپاری سیاست خوبی است و معمولا سازمان‌ها کمتر به واگذاری امور به بخش خصوصی مبادرت می‌کنند این در حالی‌که از این طریق، فعالیت‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود و در شرایط فعلی که کشور با معضل بیکاری مواجه است، این بخش می‌تواند کمک کننده باشد.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:سازمان فنی و حرفه‌ای، یکی از ابزارهای اصلی اشتغال است و زمینه مهارت آموزی را فراهم می‌آورد و در نیشابور نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی ادامه داد: دولت باید با برنامه‌ریزی، تقویت سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و با استفاده از چالاکی بخش خصوصی، بخشی از مشکل بیکاری را مرتفع کند.

گرمابی بیان کرد: انتظار ما این است که در نیشابور شاهد آن باشیم که جوانان علاوه بر مهارت‌آموزی، با کارآفرینی چند نفر دیگر را نیز صاحب شغل و درآمد می‌کنند.

کد خبر 4357703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha