۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷

با برگزاری اردوی جهادی؛

خدمات تخصصی پزشکی در روستاهای تنگستان ارائه می‌شود

خدمات تخصصی پزشکی در روستاهای تنگستان ارائه می‌شود

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: بیش از ۹۰ دانشجوی پزشکی، پیراپزشکی و بهداشت در کنار پرسنل بهداشت و درمان در اردوی جهادی بخش ساحلی تنگستان شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مقدس صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان تنگستان، بسیج دانشجویی ابراهیم هادی و بسیج حامعه پزشکی بوشهر، بخشداری، دهیاری‌ها و حوزه‌های مقاومت با هدف محرومیت زدایی و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به روستاهای کم برخوردار، فعالیت خود را در روستا های بخش ساحلی تنگستان شامل بوالخیر، کلات، کری، سالم آباد، خورشهاب، بریکان، عامری، رستمی و گهی از ۲۳ مرداد تا دوم شهریور اجرا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی در بخش های بهداشت و درمان، علمی و آموزشی و فرهنگی و عمران، هزینه ای برابر با ۹۰۰ میلیون ریال خواهد شد و در بخش دندانپزشکی نیز خدماتی همچون جرم گیری، کشیدن و ترمیم را به صورت رایگان انجام خواهیم داد.

مقدس خاطر نشان کرد: در مدت حضور گروه جهادی دانشجویی ابراهیم هادی در بخش ساحلی تنگستان با توجه به اهمیت شناسایی و پیگیری بیماری های غیر واگیر مانند فشارخون و دیابت، ویزیت خانه به خانه مردم را در دستور کار داریم و در کنار این عملکرد پزشکان متخصص داخلی، زنان و زایمان، ارتوپد، چشم پزشک، متخصص تغذیه و ماما پیش بینی شده است و در صورت نیاز بیماران به انجام تست های تخصصی تر به مراکز درمانی در مرکز استان ارجاع خواهند شد.

مقدس گفت: با فعال کردن آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت بوالخیر، دلوار و شهید رجایی اهرم و حضور اتوبوس اورژانس با انجام روزانه ۲۰۰ نمونه خونگیری در روستا های هدف، به صورت روزانه از مردم این مناطق، در راستای کشف بیماری‌های غیرواگیر قدم بر خواهیم داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: با توجه به ۹۶ کیلومتر مرز آبی تنگستان و همجواری روستاهای هدف با دریا، مشکلات زیست محیطی در این مناطق وجود دارد که تلاش خواهیم کرد با انجام کارهای فرهنگی و فعالیت های عملی همچون پاکسازی سواحل در این راستا برنامه هایی را به مرحله اجرا در آوریم.

شبکه بهداشت و درمان تنگستان، گروه جهادی ابراهیم هادی و بسیج جامعه پزشکی بوشهر به صورت عمومی و تخصصی خدماتی را به مردم بخش ساحلی تنگستان ارائه خواهند داد

کد خبر 4373304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha