۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵

یادداشت مهمان؛

مسجد پایگاه بیداری و انسجام مسلمانان

مسجد پایگاه بیداری و انسجام مسلمانان

همدان - مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، حمیدرضا ناهیدی فرد*: ۳۰ مردادماه یادآور حادثه ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیاتبخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام، ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکانهای شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

یکی از پیشنهادهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی نامگذاری هفته جهانی مسجد، از ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور ماه و اختصاص نخستین روز این هفته، به نام «روز جهانی مسجد» است.

دشمن از مسجد هراس دارد؛ چراکه مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و در مساجد است که افراد نمازگزار هم‌چون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتّحاد را به نمایش درآورند.

امام خمینی(ره) بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال در مساجد تأکید داشته و آن ‌را موجب تقویت اسلام و نظام می‌ دانستند و مساجد را مرکز جنبش‌ ها و حرکت‌های اسلامی معرفی کرده و فرموده اند: «ای ملّت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید. بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند».

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد.

در استان همدان نیز یک هزار و ۸۵۸ مسجد وجود دارد که بیش از ۵۳۰ مسجد مجوز فعالیت کانون فرهنگی و هنری دریافت کرده اند و نشر مطالب با موضوع  «مسجد طراز اسلامی» توسط شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کانون‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های گرامیداشت روز جهانی مسجد در این استان است.

برگزاری ویژه برنامه روز جهانی مسجد همراه با سخنرانی و دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه پس از نماز مغرب و عشاء در برخی کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی از جمله کتابخوانی و نقاشی با موضوع مسجد در کانون‌های مساجد همدان از برنامه‌های دیگری است که در روز جهانی مساجد برگزار می‌شود.

*سرپرست دبیرخانه کانونهای مساجد همدان

کد خبر 4380097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha