۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴

در نشست خبری استانداران ولگاگراد و مازندران عنوان شد:

عزم روسها برای تجارت با ایران/هدفگذاری ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات

عزم روسها برای تجارت با ایران/هدفگذاری ۲۰۰ میلیون دلاری مبادلات

ساری - استاندار ولگاگراد روسیه، حضور هیئت عالی رتبه اقتصادی را نشانه عزم و جدیت طرف روسی برای توسعه تبادلات اقتصادی با ایران و مازندران برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مشترک محمد اسلامی استاندار مازندران و بوچاروف استاندار ولگاگراد بعدازظهر سه شنبه با هدف تشریح دستاوردهای سفر هیئت ۴۰ نفره اقتصادی و تجاری ولگاگراد به مازندران برگزار و در آن بر لزوم توسعه تبادلات تاکید شد.

 اندری ایوانوویچ بوچاروف استاندار ولگاگراد در این نشست با اشاره به حضور نمایندگان بخش خصوصی، دولتی و دانشگاه در هیئت اقتصادی ولگاگراد افزود: زمینه سازی این دیدار بیش از یکسال طول کشید و سفارت دو کشور نقش بسزایی در انجام این سفر ایفا کرده اند.

وی مذاکرات با هیئت اقتصادی مازندران را سازنده توصیف کرد و گفت: در جریان سفر، یادداشت تفاهمی بین مازندران و ولگاگراد امضاء شد که پایه و اساس همکاری بعدی خواهد بود و زمینه های همکاری بین دو استان مشخص شده است.

استاندار ولگاگراد ادامه داد: ظرفیت و توانمندی های زیادی برای همکاری های آینده بین دو استان وجود دارد و با توجه به مشکلات موجود، هدفگذاری لازم صورت گرفته و باید این اهداف دنبال شود.

بوچاروف با تاکید بر تقویت تعامل بین دو منطقه یادآور شد: طیف وسیعی زمینه های همکاری بین دو طرف وجود دارد زیرا مازندران و ولگاگراد ظرفیت های بزرگ و قابل توسعه در حوزه های مختلف دارند و راه حل مشکلات موجود را پیدا خواهیم کرد.

وی حضور هیئت ولگاگراد را نشانه جدیت طرف روسی برای تبادلات اقتصادی با مازندران برشمرد و گفت: برنامه های خوبی برای افزایش مبادلات به مازندران داریم زیرا زیرساخت های خوبی در این استان وجود دارد.

استاندار ولگاگراد ادامه داد: این زیرساخت ها نقطه مهم برای توسعه تبادلات خواهد بود و باید از ظرفیت های بندر امیرآباد بهره بریم.

تبادلات ۲۰۰ میلیون دلاری مازندران و ولگاگراد قابل تحقق است

محمد اسلامی استاندار مازندران با اشاره به مبادله تفاهمنامه بین دو استان، آن را نقطه عطف و آغاز همکاری ها برشمرد و گفت: محورهای همکاری در این تفاهمنامه شناسایی شدند و هیئت های دو کشور نسبت به ظرفیت های یکدیگر آشنا شدند.

وی افزود: از نظر تراز اقتصادی، سرفصل های شناسایی شده و غلات، کیوی، مرکبات و محصولات شیلاتی از جمله سرفصل ها به شمار می رود تا به توسعه تبادلات اقتصادی بین دو استان منجر شود.

وی توسعه همکاری های بین استانی با روسیه را مغتنم دانست و گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بر همکاری های تجاری بین دو کشور تاکید موکد دارد و بنابراین تفاهمنامه مبادله شده در راستای تصمیمات مشترک کمیسیون دو کشور بوده است.

اسلامی تصریح کرد: ولگاگراد و مازندران برای بازارهای یکدیگر یا هدف هستند و یا به عنوان ترانزیت مورد توجه قرار می گیرند و سرعت بخشیدن به فرایند تبادلات از جمله حمل و نقل مهمترین مبادله و تفاهم صورت گرفته بین دو استان است.

استاندار مازندران، دسترسی سریعتر و ارزانتر برای رفت و آمد تجار، کشتیرانی و پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی زیرساخت هایی است که حجم همکاری ها را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور می تواند رشد جهشی را مبادله کند افزود: به توسعه همکاری های دو منطقه خوشبین هستم و هدف ۲۰۰ میلیون دلاری حجم مبادلات قابل تحقق است.

کد خبر 4381347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha