۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵

مدیر حوزه های علمیه کشور:

سند جامع ۵ ساله حوزه های علمیه آماده می شود

سند جامع ۵ ساله حوزه های علمیه آماده می شود

آمل - مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به وجود ۲۰ برنامه جامع گفت: بزودی سند جامع پنج ساله حوزه های علمیه در کشور آماده و رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه حوزه های علمیه استان با بیان اینکه شرط طلبگی توفیق است گفت: بزودی برنامه جامع و سند پنج ساله حوزه های علمیه در کشور آماده می شود.

وی با عنوان اینکه نام آمل با مفاخز حوزه های علمی و دینی گره خورده است تصریح کرد: حوزه ای که تلاش نکند نمی تواند به پیشرفت دست یابد و طلاب باید ساعت ها به درس و کتاب دل دهند و از محضر استادان بزرگ کسب علم کنند.

وی به طلاب توصیه کرد تا نسبت به تقویت بنیه علمی تلاش کنند و سستی به خرج ندهند و افزود: هواهای شیطانی ما را گمراه خواهند کرد و انسان باید مقابل موج درونی و بیرونی ایستادگی و مقاومت کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه نباید تعصب بی جا داشته باشیم به هویت تاریخی حوزه های علمیه اشاره و تصریح کرد: حوزه های علمیه نجات بخش جامعه بوده و برای شیعه به عنوان مسیر هدایت است.

آیت الله اعرافی از اسلام به عنوان دین عقلانیت یاد کرد و گفت: کالای معرفت حوزه را با چیز دیگری معامله نکنیم و هویت حوزه را پاس داریم و اشکالات موجود را در درون حل کنیم زیرا حوزه نیازمند تفکر عقلی عظیم است و تفکر کلامی نیز باید راهنمای بشریت امروزی باشد.

وی با اظهار اینکه حوزه های علمیه باید به شبهات دینی پاسخ دهد و پاسخگوی نیازها باشد تصریح کرد: باید پاسخگوی نیازهای جدید جامعه باشیم و نگاه مدیریتی حوزه ها بر این است تا شاهد رشد کیفی باشیم و حوزه با اتکای بر مرجعیت و هدایت امام و رهبری درصدد تکمیل طرح ها و برنامه های خود است.

وی با اشاره به طراحی ۲۰ برنامه برای حوزه های علمیه اظهار داشت: همچنین سند جامع پنج ساله حوزه علمیه نیز در دست تهیه است.

کد خبر 4393086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha