۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱:۲۲

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

مسائل شبه جزیره کره را نمی توان از راه تحریم حل و فصل کرد

مسائل شبه جزیره کره را نمی توان از راه تحریم حل و فصل کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت تأکید کرد که برای حل و فصل مسائل شبه جزیره کره «تحریمها نمی توانند جایگزین دیپلماسی شوند».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «واسیلی نبنزیا» روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به این نکته که اِعمال محدودیتها علیه کره شمالی نباید هدفِ سازمان ملل باشد؛ تصریح کرد که «تحریمها نمی توانند جایگزین دیپلماسی شوند».

این دیپلمات بلندپایه روسیه با توجه به گامهای پیونگ یانگ در مسیر خلع سلاح هسته ای، از دولت آمریکا خواست تا در مقابل اندکی حُسن نیت نشان دهد. نبنزیا در این باره گفت: «عدم عرضه چیزی در اِزای مطالبات، دستیابی به یک توافق را غیرممکن می سازد».

این نماینده دائم روسیه افزود: «دولت آمریکا کمیته تحریمهای سازمان ملل را یک انجمن تحت کنترل خود برای مغلوب ساختن کره شمالی می بیند».

نبنزیا در ادامه ایده کاستن از محدودیتها علیه پیونگ یانگ را مطرح ساخت که به زعم وی، می تواند به همکاری دو کره یاری رساند.

این در حالی است که «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با متهم کردن روسیه به «تقلب» در اجرای تحریمهای سازمان ملل علیه کره شمالی ادعا کرد که واشنگتن «شواهدی دال بر تخلفات پیوسته و گسترده روسیه [در اجرای تحریمهای کره شمالی] در دست دارد». 

به رغم این اتهام زنی، وی به نمایندگی از دولت آمریکا از مسکو خواست تا تمایل خود برای خلع هسته ای کامل کره شمالی را نشان دهد.

هیلی گفت: «خلع هسته ای نهایی و کامل کره شمالی مهمترین هدف جامعه جهانی است. شواهدی وجود دارد که اجازه نمی دهد تا ما به کلمات روسیه اعتماد کنیم که آن ها نیز به دنبال این هدف هستند. روسیه اکنون باید با اقدامات خود نشان دهد که به دنبال اهداف ما در کره شمالی است».

کد خبر 4406202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha