۷ مهر ۱۳۹۷، ۹:۲۹

روایت مجازی؛

رفتار خائنانه شبکه منوتو و رسانه‌های فارسی‌زبان

رفتار خائنانه شبکه منوتو و رسانه‌های فارسی‌زبان

چطور می‌شود بر رفتار ریاکارانه و چه بسا خائنانه شبکه‌هایی مثل من و تو چشم بست؟

مجله مهر: این روزها و با تشدید با اقدامات مخرب رسانه‌های فارسی‌زبان علیه اقتصاد ایران، حجم انتقادات به آنها افزایش یافته است. کمپین شفافیت مالی این رسانه‌ها بخشی از فعالیت‌های مردمی است که علیه آنها به راه افتاده است. 

حامد یعقوبی روزنامه‌نگار و عضو تحریریه مجله کرگدن در اینستاگرام خود در این باره نوشته است: از اینکه بالای مطلبم نوشتم لعنت‌الله علیهم اجمعین عصبانی نشوید، خشن نیستم و دوست ندارم به خشونتی دامن بزنم ولی صبح علی‌الطلوع ویدئویی دیدم که خونم را به جوش آورد. یکی از مجری‌های شبکه من و تو آقایی را با کت و شلوار و کراوات جیغ نشانده بود و ازش می‌خواست برای مردم ایران نسخه‌ اقتصادی بپیچد. مرد کرواتی هم نه گذاشت نه برداشت، علنا مردم را دعوت کرد به احتکار کالا تا بعدا بتوانند آن را با قیمت بالاتر به دیگران بفروشند. باورم نمی‌شد. دوباره ویدئو را پلی کردم و متوجه شدم اشتباه نمی‌کنم؛ مردک با وقاحت تمام اسم خودش را گذاشته بود کارشناس اقتصادی و با لحنی به ظاهر دلسوزانه از مردم می‌خواست کالاهایشان را انبار کنند و پس از مدتی گران‌تر آن را بفروشند. تف بر این همه رذالت و پدرسوختگی!

من سال‌هاست کار رسانه‌ای می‌کنم و می‌فهمم رسانه‌ها چطور می‌توانند افکار عمومی را جهت بدهند. وقتی حمله تروریستی اهواز اتفاق افتاد، بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال عصبانی‌ام کردند، حتی می‌خواستم چیزی بنویسم و خشمم را خالی کنم ولی چون دیدم همه آدم‌ها متوجه نامردی بعضی از این شبکه‌ها شده‌اند گفتم به تکرار مکررات دامن نزنم و چیزی به کپشن‌ها و هشتگ‌ها اضافه نکنم و با اینکه از یادداشت اعتراضی ماکان اشگواری و کمپین علی علیزاده خوشم آمده بود، بنشینم و صبر پیش گیرم و اگر خدا بخواهد دنباله کار خویش گیرم. اما معتقدم بعضی وقت‌ها آدم اگر سکوت کند مشغول‌الذمه خودش و اطرافیانش می‌شود.

شکر خدا من مناسبتی‌نویس نیستم و رسما در این چیزها آدم متحجری محسوب می‌شوم ولی چطور می‌شود بر رفتار ریاکارانه و چه بسا خائنانه شبکه‌هایی مثل من و تو چشم بست؟ اگر تا الان آدم‌ها به حرف‌های کسی مثل علی علیزاده شک داشتند و خیال می‌کردند او دارد بیش از حد مته به خشخاش می‌گذارد، از حالا باید بیشتر چشم‌شان را باز کنند و ببینند این شبکه‌های به ظاهر مردمی چطور دارند زندگی مردم ایران را دستخوش مقاصد به شدت سیاسی خود می‌کنند. زهی دنائت و پستی، زهی دروغ و ریا.
 

کد خبر 4415188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha