۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان:

ورزشکاران نابینای همدانی به مسابقات پاراآسیایی اعزام می‌شوند

ورزشکاران نابینای همدانی به مسابقات پاراآسیایی اعزام می‌شوند

همدان-رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان گفت: ورزشکاران نابینا و کم‌بینای همدانی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ اعزام می‌شوند.

سمیه سهیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام ورزشکاران نابینا و کم‌بینای همدان به مسابقات پاراآسیایی اظهار داشت: حمید اسلامی و وحید علی نجیمی در رشته دوومیدانی به عنوان دونده و حسین صالحی منش دونده همراه و مهدی موسوی به عنوان مربی دوومیدانی نابینایان سه‌شنبه ۱۰ مهرماه به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اعزام خواهند شد.

وی افزود: این ورزشکاران از شانس‌های اصلی کسب مدال و افتخارآفرینی برای کشورمان و ورزش استان‌همدان هستند که بسیار امیدواریم با دست پر به میهن بازگردند.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از ورزشکاران نابینا و کم‌بینای استان گفت: حمایت از هیئت ورزشی نابینایان باید بسیار بیشتر از سایر هیئت‌ها باشد چون افراد به‌نوعی مظلوم واقع‌شده‌اند و جامعه فضایی را فراهم نکرده که حتی بتوانند از حق خود دفاع کنند.

سهیلی خاطرنشان کرد: ورزش در زندگی نابینایان کشور سبب افزایش امید به زندگی آن‌ها می‌شود، امیدوارم مسئولین به مشکلات و نیازهای آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند زیرا معلولان و نابینایان با ورزش می‌توانند زندگی بهتری سپری کنند.

وی با اشاره به جایگاه هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان بیان کرد: در سال ۹۶ در ارزشیابی فدراسیون در بین هیئت‌های کشور در رتبه ششم و در ارزشیابی اداره کل ورزش و جوانان استان در رتبه چهارم قرار گرفتیم.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان عنوان کرد: بعضی از مسئولان در جامعه می‌گویند مگر فرد نابینا هم ورزش می‌کند این‌ها دل انسان را به درد می‌آورد باید فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار بیشتر صورت بگیرد تا در هر خانواده‌ای که فرد نابینا وجود دارد جذب ورزش شود و رسانه‌ها باید به کمک این رشته ورزشی بیایند.

کد خبر 4417748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha