۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳

گزارش میدانی مهر از بازار ارز کرمانشاه؛

بازار بی‌خریدار «دلار»/ سرگردانی دلارهای خانگی در بین صرافی‌ها

بازار بی‌خریدار «دلار»/ سرگردانی دلارهای خانگی در بین صرافی‌ها

کرمانشاه- حال و روز بازار ارز و صرافی‌های کرمانشاه حکایت از این دارد که دلار خریداری ندارد و همه فروشنده شده‌اند.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: تا همین چند روز پیش پاتوق دلالان ارزی شهر کرمانشاه شاهد بازار داغ خرید دلار بود؛ اما امروز دیگر خبری از بازار گرمی دلالان نبود و همه سودشان را به جیب زده و بساطشان را جمع کرده بودند و این وسط فقط مردمی مانده بودند که به هوای سود «یک‌شبه» دل به دریا زده بودند.

آنهایی که به پیشنهاد سفته‌بازی در بازار ارز جواب مثبت داده و با وسوسه سودهای کلان اغوا شده بودند حالا در صف فروشندگان ارز منتظر و چشم به راه خریداری بودند تا بلکه از این بیشتر متضرر نشوند و دلارهایی که روی دستشان مانده بود را بفروشند اما خریداری در کار نبود.

کاهش قیمت ارز که برخی آن را سقوط آزاد می‌نامند شب گذشته به اوج خود رسید و خیلی‌ها را همان شبانه روانه خیابان‌ها کرد تا دلارهایشان را بفروشند و بیشتر متضرر نشوند، امروز هم بازار متلاطم ارز در کرمانشاه همچون سایر استان‌ها شاهد حضور مردمی بود که حالا همه فروشنده شده بودند.

البته کسی جرات خرید را نداشت و همین موضوع باعث نگرانی شهروندانی شده بود که با تقاضای کاذبشان برای دلاری که هیچ احتیاجی به آن نداشتند، وضعیت را برای متقاضیان واقعی و واردکنندگان کالاهای اساسی به شدت طی این ماه‌ها سخت کرده بودند و مشکلاتی را برای کشور هم ایجاد کرده بودند.

از همه قشری را می‌توانستید در بین عرضه‌کنندگان دلار در بازار کرمانشاه ببنید؛ از فردی که تمام دارایی‌اش که یک خودرو بود را فروخته و به دلار تبدیل کرده بود تا خانم خانه‌داری که پس‌انداز سرگردانش را به بازار مکاره ارز آورده و تنها جیب دلالان را در این آشفته بازار پر کرده بود.

دلار را ۸۰۰۰ تومان هم نمی‌خرند

یکی از فروشندگان که در صرافی‌اش به دیوار تکیه داده بود با اشاره به حجره بی‌مشتری‌اش می‌گوید که وضعیت بازار خراب است.

احمدی نگاهی به مشتریانی که برای فروش دلار در بازار سرگردانند می‌کند و ادامه می‌دهد: همه فروشنده شده‌اند و کسی جرئت خرید ندارد.

وی قیمت دلار در بازار را ۱۱ هزار و ۷۰۰ اعلام می‌کند و می‌گوید که هیچکس حتی دلار را ۸۰۰۰ تومان هم نمی‌خرد.

این فروشنده از کاهش لحظه‌ای قیمت دلار طی یکی دو روز اخیر به عنوان مهمترین عامل عدم خرید این ارز یاد می‌کند و می‌گوید با این وضعیت اصلا معلوم نیست چه پیش‌ بیاید.

دلارهای خانگی که روی دست مردم ماند

یکی از خانم‌هایی که از موضوع خرید دلار متضرر شده بود هم گفت: با نوسانات بازار ارز تصمیم به فروش بخشی از طلاهای خود گرفتم که در سال‌های مختلف خریداری کرده بودم.

وی افزود: بعد از فروش طلاها آنها را تبدیل به دلار کردم و در منزل نگه داشتم تا در صورت افزایش نرخ دلار آن را به فروش برسانم.

این خانم ادامه داد: از شب قبل اخباری مبنی بر کاهش نرخ دلار شنیدم و بلافاصله برای فروش دلارها به بازار رفتم که متاسفانه هیچیک از صرافی‌های مجاز خرید دلار نداشتند.

نابلدها در سقوط دلار بیشتر از همه متضرر شدند

یکی دیگر از فروشنده‌ها به تب و تاب بازار ارز اشاره کرد و گفت: افرادی که اطلاع چندانی از نحوه فعالیت بازار ارز و مسائلی که بر روی آن تاثیر می‌گذارد و بدون آگاهی به این بازار وارد شده‌اند به شدت در این سقوط قیمت متضرر شده‌اند و هیچکس فعلا حاضر به خرید دلارهای آنها نیست، چون قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در حال کاهش است.

کد خبر 4418752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha