۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳

فرمانده انتظامی لرستان:

ناامنی در جاده‌ها نداشته‌ایم/ ۵۰ باند احتکار در لرستان منهدم شد

ناامنی در جاده‌ها نداشته‌ایم/ ۵۰ باند احتکار در لرستان منهدم شد

خرم‌آباد- فرمانده انتظامی لرستان، تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته ناامنی در جاده‌های استان نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد مهدیان نسب در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سخنانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند که نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است، اظهار داشت: اقتدار باید توام با رحمت، رافت و مهربانی باشد.

ناامنی در جاده ها نداشته‌ایم

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد امروز نیروی انتظامی رویکرد اقتدار است، گفت: خدا را شاکریم که تمام اولویت های ماموریتی کلان و استانی ناجا که برگرفته از تهدیدات، موضوعات، آسیب ها و جرایم سازمانی بوده رسد شده و پایه و اساس این ماموریت ها دین باوری، ولایتمداری، ارتقای شان و منزلت نیروی انتظامی و کارکنان آن است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اولویت های کلان ناجا که برگرفته از قوانین مقام معظم رهبری است عنوان کرد: پیشگیری و مدیریت آسیب ها و بحران های اجتماعی با ارتقای احساس امنیت یکی از این اولویت ها است.

سردار مهدیان نسب همچنین طرح تحول کلانتری و پاسگاهها که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری بوده را یکی دیگر از این اولویت ها برشمرد و گفت: در این زمینه ضمن تجهیز و تقویت کلانتری های استان بیش از ۳۵ درصد ناوگان خودرویی استان در یک سال گذشته نوسازی شده است.

وی با اشاره به اجرای سیستم فناوری و مونیتورینگ در استان، گفت: همچنین تشدید و مقابله با قاچاق کالا یکی دیگر از اولویت های نیروی انتظامی بوده که در این راستا در استان با کمک همه دستگاههای قضایی، نظامی و امنیتی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه رسیدگی به مباحث مربوط به کامیون داران در این همکاری خیلی بیشتر بوده است، ادامه داد: یکی از اقداماتی که در استان به صورت شبانه روز صورت گرفت تامین امنیت در جاده ها بود و به طوری که بر اساس بازرسی های صورت گرفته ناامنی در جاده ها نداشتیم.

انهدام ۵۰ باند احتکار

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه در کشف کالای قاچاق در استان شاهد افزایش ۴۹ درصدی بودیم، بیان داشت: ۵۰ باند احتکار در استان شناسایی شد و با همکاری سازمان های دیگر کالاهای کشف شده در سامانه توزیع قرار گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه لرستان یکی از استان های برتر در برخورد با قاچاق کالا بود، گفت: همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی یکی از اقدامات صورت گرفته بوده به طوری که هیچ جرمی در فضای مجازی اتفاق نیفتاده که پلیس فتا آن را کشف نکرده باشد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در این رابطه ۱۶ طرح پیشگیرانه، چهار طرح عملیاتی  و ... در استان صورت گرفته و لرستان تنها استانی بوده که طی امسال شاهد کاهش ۱۶ درصدی سرقت ها و جرایم داشته است، گفت: همچنین ۵ نفر از کارگاهان پلیس لرستان به عنوان کارگاهان برتر کشور معرفی شدند.

سردار مهدیان نسب همچنین به کاهش تصادفات جاده ای در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا قرار گاه جهادی تشکیل شد و طی شش ماهه ۲۱۵ فوتی در تصادفات داشته ایم که ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به مبارزه با مواد مخدر در لرستان، بیان داشت: ۵۰ نقطه آلوده به مواد مخدر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ نقطه در مرکز استان و ما بقی در شهرستان ها هستند که به طور دائم پاکسازی می شوند و رویکرد ما برخورد با خرده فروشان بوده که در این رابطه هزار و ۴۸۰ نفر خرده فروش و بیش از هشت هزار نفر توزیع کننده، قاچاقچی کلان و معتاد متجاهر در استان طی امسال دستگیر شده است.

کد خبر 4421804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha