۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵

لزوم تشکیل شورای سیاست گذاری تامین امنیت بانکی

لزوم تشکیل شورای سیاست گذاری تامین امنیت بانکی

معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر لزوم تشکیل شورای سیاست گذاری تامین امنیت بانکی گفت : توسعه امنیت بانکی با بهره مندی مطلوب از ظرفیت موسسات حفاظتی امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سردار «ایوب سلیمانی» در اولین گردهمایی هم اندیشی پلیس پیشگیری ناجا با مدیران ارشد حراست و حفاظت فیزیکی بانک مرکزی، بانک های دولتی، خصوصی و موسسات مالی اعتباری با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم، حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا و خانواده های محترمشان و مردم شریف ایران اسلامی تبریک می گویم.

وی افزود: امنیت و آرامش جامعه برابر قانون و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بر عهده نیروی انتظامی است و تأمین امنیت، انضباط و آسایش فردی و عمومی مردم و همچنین صیانت و پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی رسالت ناجا است، به فضل خدا امروز شاهدیم با همت و مجاهدت نیروهای مسلح به ویژه سبزپوشان ناجا امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: علی رغم توطئه  دشمنان نظام اسلامی و کشور که همیشه در صدد ضربه زدن هستند با عنایت خداوند و به برکت خون شهدا و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) همه توطئه هایشان ناکام و کور مانده و موفقیت از آن امت اسلامی است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: لازم می دانم از کسانی که در فرآیند حفظ و تامین امنیت در هر کسوتی تلاش و جانفشانی می کنند قدردانی نمایم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریتی پلیس خاطر نشان کرد: حوزه عمل نیروی انتظامی وسیع است و بیشترین سطح تعاملی و ارتباطی حاکمیت با آحاد جامعه را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

سردار سلیمانی اضافه کرد: براساس این گستردگی و حجم بالای ماموریت،ناجا نیازمند مشارکت سایر بخش های دولتی و غیر دولتی و خصوصا مردم در حفظ و تامین امنیت در تمام سطوح می باشد.

وی با اشاره به اینکه ناجا هسته اصلی تامین و حفظ امنیت است، گفت: باید همه بخش های جامعه چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی پلیس را در این راه کمک کنند.

معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: تشکیل این گردهمایی در راستای جلب مشارکت و ایجاد تعامل با سیستم بانکی برای تامین و توسعه امنیت فعالیت های بانکی و پولی است.برگزاری جلسات منظم و مستمر در این رابطه ضروری است و چنین جلساتی به پلیس و سیستم بانکی کمک خواهد نمود تا برای برقراری امنیت در این عرصه به فهم مشترک برسند.

 سردار سلیمانی  با اشاره ظرفیت بالای موسسات حفاظتی و مراقبتی عنوان کرد: فعالیت مراکز حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس است و ظرفیت خوبی برای توسعه امنیت بانکی بوده و ضروریست راهکارهای مناسبی برای بکارگیری این موسسات در حفظ و تامین امنیت بانک ها،پیش بینی شود.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه توسعه آموزش برای فعالان سیستم حفاظت فیزیکی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای ارتقاء امنیت چرخه مالی و اقتصادی کشور ضروری است، بیان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی نیروی انتظامی بستر مناسبی برای آموزش فعالان سیستم حفاظت فیزیکی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری است.

گفتنی است، در خاتمه این مراسم از مدیران و دستاندرکاران حراست و حفاظت فیزیکی بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی اعتباری همکار با پلیس با اهداء لوح قدردانی  شد.

کد خبر 4427522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha