۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴

عضو هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد؛

لزوم توجه به طلاق عاطفی/ آمار طلاق مبنای قوی ندارد

لزوم توجه به طلاق عاطفی/ آمار طلاق مبنای قوی ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر بررسی اصولی آمار طلاق گفت: امروز بابد به طلاق عاطفی توجه شود و هر طلاقی معلول طلاق عاطفی قبل از آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا کاظمی‌پور عضو هییت علمی دانشگاه تهران در حاشیه کنگره ملی خانواده در پنل عوامل و پیامدهای نزخ رشد طلاق با اشاره به اینکه برای رسیدن به آماری درست در حوزه طلاق نباید آمارهای خام را در نظر گرفت، اظهار داشت: یک شبهه در جامعه ایجاد شده که آمارهای طلاق در حال افزایش است در حالی که اینگونه نیست و باید برای تحلیل آمار طلاق میزان خالصی آن را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه برای ازدواج باید جمعیت در معرض آن را حساب کنیم، ادامه داد: تعداد مجردین زن بین سال‌های ۸۵، ۹۰ و ۹۵ از این قرار بوده است که در سال ۸۵، هفت میلیون نفر، سال ۹۰ بیش از شش میلیون نفر و سال ۹۵ به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.

کاظمی پور ادامه داد: در ایران هیچ نگرانی بایت ازدواج نداریم چرا که طبق آمارها ازدواج به خوبی صورت گرفته است و، اما متاسفانه طلاق رو به افزایش است.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه چرخه زندگی در ایران به چهار دهه است، خاطرنشان کرد: در گذشته باتوجه به اینکه امید به زندگی کم بود، این چرخه ۱۹ سال بوده است و در حال حاضر با توجه به افزایش امید به زندگی این رقم به ۴۲ سال رسیده است.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه طلاق یک مسئله مهم است و خانواده‌ها را درگیر می‌کند، گفت: یکی از دغدغه‌های دولتمردان افزایش فرزندآوری در ایران است که طلاق یکی از عوامل ممانعت از فرزندآوری است.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت خوبی در حوزه زنان داشتیم، اظهار داشت: هنوز طلاق یک انگ اجتماعی برای خانم‌هاست و ازدواج مجدد برای خانم‌ها بسیار سخت است، آقایی که ازدواج کرده و طلاق گرفته دوباره ازدواج می‌کند اما خانم‌ها به سختی می‌توانند.

وی با اشاره به اینکه طلاق عاطفی یکی از موضوعات مهم است، گفت: امروز بابد به طلاق عاطفی توجه شود و هر طلاقی معلول طلاق عاطفی قبل از آن است.

کاظمی پور گفت: امروز با بخشنامه و آیین نامه نمی‌توانیم طلاق را کاهش دهیم و برای کاهش طلاق باید پایه‌های ازدواج مناسب محکم کنیم.

کد خبر 4434012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha