۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰

مشاور معاون فرهنگی قوه قضائیه:

تکریم ارباب‌رجوع اولویت دادگستری سمنان/ اقدام‌ها تحول‌آفرین باشد

تکریم ارباب‌رجوع اولویت دادگستری سمنان/ اقدام‌ها تحول‌آفرین باشد

سمنان - مشاور معاون فرهنگی قوه قضائیه ارتقای خدمت‌رسانی به مردم را اولویت این قوه دانست و گفت: تکریم ارباب‌رجوع می‌بایست در اولویت باشد که دراین‌باره اقدامات خوبی رخ‌داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رستمی ظهر دوشنبه در نشستی با روسا و معاونان دادگستری استان سمنان به میزبانی این نهاد ضمن بیان اینکه دادگستری‌ها در اقدام‌های تحول‌آفرین قوه قضائیه پیشرو محسوب می‌شوند، تأکید کرد: دادگستری در زمره نهادهایی است که به‌واسطه ارتباط تنگاتنگ با ارباب‌رجوع می‌بایست در اجرای طرح تکریم مردم و ارتقای خدمات پیشگام باشد که دراین‌باره در سطح استان سمنان خوشبختانه اقدامات خوبی رخ‌داده است.

وی برنامه‌ریزی، محاسبه و نظم در تمهید تجهیزات و امکانات در اماکن قضایی را ویژگی‌های یک دادگستری خوب دانست و افزود: تبیین مدل ارزیابی تکریم ارباب‌رجوع پرداخت یک ضرورت در دستگاه قضایی است.

تلاش‌های قوه قضائیه اطلاع‌رسانی نشده است

مشاور معاون فرهنگی قوه قضائیه بابیان اینکه بسیاری از نقاط قوت و تلاش‌های قوه قضائیه خصوصاً در پرونده‌های بزرگ اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: بخشی از نقاط ضعف در عدم آگاهی مردم از اقدام‌های صورت گرفته و ضرورت اطلاع‌رسانی و مستندسازی خدمات است.

رستمی بیان کرد: مراجع به قوه قضائیه در محورهایی مانند شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی، تمهید امکانات، تجهیزات و تسهیلات جانبی، اخلاق و رفتار مناسب، خدمات الکترونیک و غیرضروری، ارتباط و پاسخگویی به درخواست‌ها و ... دستگاه قضا را ارزیابی می‌کنند که باید تلاش کنیم در این زمینه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ضرورت اشاعه کار فرهنگی

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکریم ارباب‌رجوع ازجمله ابلاغ الکترونیکی و ... گفت: خدمات دادگستری درزمینه‌های عمرانی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و سایر بخش‌ها به پیوست فرهنگی نیاز دارد تا در کنار دستورالعمل های سازمانی، تاثیرگذاری اقدامات دستگاه قضا را افزایش دهد.

سید محسن مظهری با بیان اینکه موضوع فرهنگ هر چند امری نرم افزاری است اما برای ارتقاء فرهنگی، نیازمند سخت افزارهای لازم هستیم، تاکید کرد: ماهیت کار فرهنگی زمان بر و پرهزینه و البته برآیندهای آن نامحسوس است.

وی تاکید کرد: باید گفت کار فرهنگی در مظلومیت قرار دارد که این امر البته نباید دلسردی عاملان آن را به همراه داشته باشد.

در این نشست از دادگستری استان سمنان در راستای تکریم ارباب رجوع تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4438117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha