۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۳

۴ روز تا اربعین حسینی؛

مشکلات اقتصادی اینجا بی تاثیر است/خدمت به هزار زائر در شبانه روز

مشکلات اقتصادی اینجا بی تاثیر است/خدمت به هزار زائر در شبانه روز

کربلا- مسئول موکب «احفاد مالک اشتر» ورامین با اشاره به ارائه خدمات مختلف این موکب مردمی به یک هزار زائر در شبانه روز گفت: مشکلات مالی در ارائه کمک های مردمی به این موکب بی تاثیر بوده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- مرتضی مقدم: این روزها و با نزدیک شدن به اربعین حسینی، شاهد برپایی موکب های متعدد توسط عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مسیرهای مختلف منتهی به کشور عراق در کشورمان و نیز در عراق هستیم، اما در شهر نجف، مسیر نجف به کربلا و نیز شهر کربلای معلی شاهد افزایش چشمگیر تعداد موکب ها، خدمات رسانی های متعدد آن ها و حال و هوای خاصی هستیم، که تنها در ایام اربعین حسینی و در این نقطه از جهان می توان شاهد بود.

این موکب ها که توسط خادمان اباعبدالله الحسین( ع) و عاشقان عترت برپا می شود، توسط تعداد زیادی از دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت به زائران سیدالشهدا( ع) خدمت می کند، یکی از این خادمان و نوکران امام حسین( ع) ، « محمد علی شیرازی » است، که به عنوان مدیر موکب « احفاد مالک اشتر» به همراه خادمان دیگر این موکب افتخار نوکری زائران اباعبدالله( ع) را دارند.

با وی به گفتگو نشستیم، که حاصل آن در ادامه می آید:

* موکب « احفاد مالک اشتر» چگونه تشکیل شد و چند سال است، به زائران امام حسین( ع) خدمت می کند؟

مسجد حضرت سجاد(ع) شهر ورامین برای چهارمین سال متوالی است، که در عمود ۸۶۰ اتوبان نجف تا کربلا به زائرین اربعین امام حسین(ع) خدمت رسانی می کند.

* نیازهای مالی این موکب چطور و از کدام منبع تامین می شود؟

اقلامی که در این موکب و برای خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) استفاده می شود، تماماً از نذورات مردمی جمع آوری شده به محل موکب انتقال پیدا می کند.

مردم انقلابی شهرستان ورامین طی چهار سال گذشته ثابت کرده اند، که در هر شرایطی دست از دستگاه امام حسین(ع) بر نمی دارند، خدا را شکر با یاری مردم ورامین طی این چهار سال شرمنده زائران امام حسین(ع) نشده ایم.

* آیا مشکلات اقتصادی اخیر در میزان خدمت رسانی شما به زائران اربعین تاثیری هم داشته است؟

خیر، طی چهار سال گذشته میزان خدمت رسانی به زائران اربعین امام حسین(ع) در موکب احفاد مالک اشتر افزایش پیدا کرده و نرخ صعودی داشته است.

* چه میزان خدمات رسانی به زائران دارید؟

با نذورات مردمی که تحویل دفتر موکب احفاد مالک اشتر واقع در مسجد حضرت سجاد(ع) شده است، توانسته ایم تعداد یک هزار پرس غذا در هر وعده به زائران امام حسین(ع) که درون موکب مستقر شده و یا در حال عبور هستند، تقدیم کنیم.

یکی از مشکلات اصلی زائران پیاده اربعین حسینی حمام مناسب است، که با تلاش کمیته خدمات موکب توانستیم ۶ دوش حمام برای زائران آماده کنیم، تا زائرانی که در موکب برای استراحت مستقر می شوند، بتوانند، از آن ها استفاده کرده و با آرامش بیشتری به مسیر پیاده روی خود ادامه دهند.

تیم پزشکی مجربی نیز در درمانگاه موکب احفاد مالک اشتر مستقر شده و به زائران اربعین حسینی که دچار مشکلات مختلفی در مسیر می شوند خدمت رسانی مناسبی می کنند.

* خدمات شما به تغذیه و بهداشت و درمان خلاصه می شود؟

خیر، تهیه و توزیع غذا تنها هدف موکب احفاد مالک اشتر نیست، تمام تلاش خود را کرده ایم، تا بتوانیم خدمات فرهنگی را نیز به بهترین شکل ممکن داشته باشیم، به همین دلیل نیز رایزنی های گوناگونی در جهت راه اندازی غرفه نائب الشهید را در این موکب داشته باشیم.

زائران با حضور در این غرفه و پس از اعلام نام شهید مورد نظر خود، کارت زیارت به نیابت از شهید مورد نظر خود را دریافت کرده و به مسیر خود ادامه می دهد.

غرفه کتاب نیز یکی دیگر از اقدامات فرهنگی است که با طرح های ویژه در حال خدمت رسانی به زائران بوده و مورد استقبال غیر قابل پیش بینی زائران حسینی می شود.

* از چه روزی خدمت رسانی شما به زائران امام حسین( ع) آغاز شده است؟

خدمت رسانی به زائران امام حسین از ۶ روز گذشته شروع شده و تا روز اربعین ادامه خواهد داشت، که ماساژ، میان وعده، هیئت عزاداری، نماز های جماعت اول وقت، آماده سازی فضای استراحت برای یک هزار و ۲۰۰ زائر از دیگر خدماتی است که به زائران توسط خادمین این موکب ارائه خواهد شد.

کد خبر 4441263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha