۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳

روایتی از یک ال‌کلاسیکوی متفاوت؛

چالش مربیان در «ال‌کلاسیکو»/ بدون لئو و کریس

 چالش مربیان در «ال‌کلاسیکو»/ بدون لئو و کریس

ال‌کلاسیکوی ۲۳۹ روز یکشنبه در نیوکمپ برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که بعد از ۱۱ سال نه مسی دارد و نه رونالدو!

مجله مهر-صادق پریدری: «ال‌کلاسیکو روز مرگ من نیست!» این جمله جولن لوپتگی سرمربی رئال مادرید است، آن‌هم درست در روزهایی که صدای زنگ حذف شدن از رئال را می شنود! شاید او بخواهد این جمله خودش را آرام نشان دهد، اما واقعیت این است که حالا خوش‌بین‌ترین هوادار رئال هم می‌داند وضعیت سرمربی خوب نیست و احتمالا«ال‌کلاسیکو» همان فرصت پایانی‌ست.

در آستانه ال‌کلاسیکوی ۲۳۹  بارسلونا و رئال‌مادرید شرایط چندان خوبی ندارند، هر دو از نبودن مُهره‌های مهم خود محروم هستند و در عین حال فصل تا به این‌جا برای هیچ‌کدامشان خوب پیش نرفته است.

ثبت بدترین آمار گلزنی در تاریخ ۱۱۶ ساله مادرید، و ایستادن در رده ششم جدول لالیگا شرایط را برای کهکشانی ها بحرانی کرده، از آن سو بارسلونا فصل را خوب شروع نکرد و به مدد بد بودن رئال حالا صدرنشین شده است.

رئال و چالش نبود رونالدو

شاید اگر از هواداران رئال در ابتدای فصل می‌پرسیدیم که آیا حاضر به فروش ستاره پرتغالی خود هستید؟حتما جواب خیلی‌ها «بله» بود! البته احتمالا آن‌ها فکر نمی‌کردند فلورنتینو پرز دست به دیوانگی بزند و قطعا جایگزین شایسته‌ای برای ستاره تیمش انتخاب می‌کند.

اما این اتفاق نیفتاد و تیم خوب فصل گذشته با بذل و بخشش پرز تبدیل به تیمی جوان و بدون ستاره شد. حال این لوپتگی و رئال هستند که باید با چالش فصل بدون رونالدو بعد از ۹ فصل کنار بیایند. با این‌حال فصل برای رئال به خوبی آغاز شد. آنها در سه بازی اول فصل موفق به زدن ۱۰ گل شدند و هیچکس در مادرید دلش برای کریستیانو تنگ نشده بود. آنها در لیگ قهرمانان اروپا هم که همیشه با درخشش رونالدو پیروز می‌شدند، این‌بار در یک بازی یک طرفه و بدون رونالدو موفق شدند آس‌رم را در سانتیاگو برنابئو مغلوب کنند.به نظر می‌رسید همه در مادرید به تیم لوپتگی ایمان آورده بودند و معتقد بودند گرت بیل، کریم بنزما و ماریانو دیاز می‌توانند جایگزین ستاره پرتغالی شوند و با تغیر سیستمی که لوپتگی داده حتما می‌توان درصد بیشتری از بازیکنان رئال را در پیروزی‌ها سهیم دانست.

اما این روند برای کهکشانی‌ها چندان پایدار نبود، آن‌ها در هفته ششم و در خانه سویا سه گل خوردند، در ادامه تساوی برابر اتلتیکو، شکست مقابل زسکامسکو در لیگ قهرمانان اروپا و در نهایت شکست برابر آلاوس آن هم بعد از ۸۷ سال که کهکشانی‌ها از این تیم در خانه حریف شکست نخورده بودند، شرایط را برای تیم و مربی سخت‌کرد.
از آن سو درخشش رونالدو در ایتالیا نمک پاشیدن روی زخم رئال مادرید بود! او در همین مدت کم در یوونتوس هم خوب گل زده، هم خوب پاس گل داده و هم لقب دومین بازیکن تاثیرگذار اروپا را از آن خود کرده است.

لوپتگی ۵۲ ساله که قبل از جام جهانی به دلیل قبول مربی‌گری رئال از تیم ملی اسپانیا اخراج شده بود، حالا بر اساس گمانه زنی‌ها هر نتیجه‌ای که در ال‌کلاسیکو بدست بیاورد، باید از تیم خداحافظی کند. او این روزها فاصله چندانی با دومین اخراج خود در ۶ ماه اخیر ندارد و شاید فشار بازی امروز بیشتر روی مربی باشد تا بازیکنان.


بارسا و فصلی پر فراز و نشیب

دقیقا در فصلی که لیونل مسی برای ال‌کلاسیکو بدون رونالدو هدف‌گذاری کرده بود، در آستانه بازی مهم مصدومیت گریبانش را گرفت و حالا بعد از ۱۱ سال این نخستین ال‌کلاسیکویی است که بدون حضور این دو ستاره برگزار می‌شود.

فصل برای بارسلونا با والورده به خوبی و کسب ۱۲ امتیاز از چهار بازی آغاز شد. آن‌ها به خوبی توانسته بودند بعد از سپری شدن یک فصل بدون نیمار و با تغیر سیستمی که والورده داده بود کنار بیایند.

اما هفته پنجم بود که ناکامی به بارسلون هم رسید، خیرونا تیمی بود که توانست بارسا را در نیوکمپ متوقف کند. اما ناکامی‌های بیشتری در انتظار تیم بود، شکست برابر لگانس و دو تساوی در بازی‌های بعدی نتایج بارسلونا در لالیگا بود و شاید اگر فرم بد تیم لوپتگی نبود، آن‌ها فاصله زیادی با رئال پیدا می‌کردند.
اما بازی با سویا بود که تیم والورده توانست خود را از لحاظ روحی آماده ال کلاسیکو کند. در این بازی آن‌ها چهار گل زدند، اما همینجا بود که مسی در برخوردی ساده مصدوم شد، مصدومیتی که این بازیکن را سه هفته از میادین دور کرد، درست در زمان ال‌کلاسیکوی پیش رو.

کد خبر 4443911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بنازاده IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      0 0
      بسیار عالی