۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

برگزاری نخستین استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور در گیلان

برگزاری نخستین استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور در گیلان

رشت- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان از برگزاری نخستین رویداد استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شادمان نعمتی پیش ازظهر دوشنبه در نشست‌خبری دستاوردهای دانشگاه‌علوم پزشکی گیلان درحوزه فناوری و سلامت که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: نخستین رویداد استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور آبان سال جاری در گیلان برگزار می‌شود.

نعمتی افزود: این رویداد استارتاپی در حوزه پزشکی و سلامت با مشارکت وزارتخانه بهداشت و درمان، ‌پارک علم و فناوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گیلان برگزار می‌شود.

وی با تأکید براینکه رسیدن به رتبه‌های بالا در عرصه دانشگاه‌های نسل سوم مهم‌ترین هدف دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان قبل از اقدام وزارت بهداشت و درمان جهت گسترش دانشگاه‌های نسل سوم به این حوزه ورود و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده است.  

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش، بیان کرد: این موضوع درکشورهای توسعه یافته به عنوان یک زیرساخت و فرهنگ شناخته شده است.

نعمتی عملکرد نخبگان و جامعه دانشگاهی ایران درحوزه پژوهش را با وجود کمبودها مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ایران در حوزه پژوهش جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد و براساس گزارش‌ها و آمارهای موجود از این نظر نسبت به تمام کشورهای منطقه خاورمیانه پیشرو است.

وی یادآور شد: برگزاری رویداد جدید استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت از جمله رویکردهای جدیدی است که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.  

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان در ادامه به دریافت مجوز ایجاد آزمایشگاه جامع تحقیقات گیلان از وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر عملیات مربوط به خرید غیر متمرکز اقلام و ضروریات مورد نیاز این آزمایشگاه با کمک‌ها و حمایت‌های وزارتخانه بهداشت و درمان در حال انجام است.

کد خبر 4450743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha