کنفرانس خبری «مارتین گریفیتس» درباره مذاکرات صلح یمن

کنفرانس خبری «مارتین گریفیتس» درباره مذاکرات صلح یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و وزیر خارجه سوئد در کنفرانس خبری در خصوص مذاکرات صلح یمن در سوئد شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در کنفرانس خبری خود در سوئد گفت: هیچ مسأله ای در یمن بدون گوش دادن به سخنان تمام طرفها حل نخواهد شد. اجرای گفتگوها به روند سیاسی حرکت داده و آن را به سمت توافق صلح سوق می دهد.

وی افزود: قحطی و وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن زنگ خطر را در این کشور به صدا در می آورد. من امضای توافق تبادل اسیران را اعلام می کنم و این مسأله باعث تقویت وحدت میان یمنی ها می شود. کاهش خشونت در یمن دستیابی به راه کار مسالمت آمیز را تسهیل می بخشد. روندی که امروزه شاهد آن هستیم بیانگر از سر گیری روند سیاسی بعد از توقف ۲ ساله آن است.

وزیر خارجه سوئد نیز تاکید کرد: از تمام طرفهای یمنی می خواهیم گفتگوهای خود را زیر نظر سازمان ملل پیش ببرند. امیدهای زیادی به نتایج گفتگوهای یمنی یمنی در سوئد وجود دارد. باید برای توقف اوضاع تأسف بار یمن تلاش کرد.

گریفیتس در این کنفرانس خبری تاکید کرد: سازمان ملل آماده است تا در زمینه اداره بندر الحدیده در صورت موافقت طرفهای مربوطه نقش ایفا کند. سازمان ملل تلاش می کند تا با مطرح کردن نظارت بر این بندر تنها راه رساندن کمک به مردم یمن را باز نگه دارد.

وی در ادامه افزود: ما پیشنهادی هم در خصوص فرودگاه صنعاء داریم و در خصوص آن صحبت خواهیم کرد اما مسأله بازگشایی این فرودگاه به ارزیابی فنی نیاز دارد.
گریفتیس تاکید کرد: عربستان و ایران با این مسأله موافق هستند که این ملت یمن است که آینده کشورش را تعیین خواهد کرد. تنها مردم مردم می توانند آینده کشورشان را رقم بزنند. قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل در خصوص یمن هم چنان پابرجاست.

کد خبر 4477884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha