۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

بکارگیری ظرفیت تشکل های مردم نهاد در جلوگیری از قانون گریزی

بکارگیری ظرفیت تشکل های مردم نهاد در جلوگیری از قانون گریزی

یاسوج- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بکارگیری ظرفیت تشکل های مردم نهاد در جلوگیری از قانون گریزی در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم نظری ظهر سه شنبه در نشست هیات اندیشه اجتماعی افزود: ماهیت آسیب های اجتماعی  به تناسب زمان و روز تغییر می کند و راهکارهای مقابله با این آسیب ها نیز باید متناسب با روز تبیین شود.

نظری با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف متفاوت است، ابراز داشت: باید به تناسب این آسیب ها نسبت به هدفگذاری برای رفع معضلات و ابلاغ برنامه ها به دستگاه ها اقدام کرد.

نظری با اشاره به اهمیت این نشست ها، حضور افراد صاحب اندیشه، نخبگان و سازمان های مردم نهاد را در این راستا ضروری دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به قانون گریزی، ابراز داشت: وقتی مردم ما ببینند که می توان قانون رو دور زد به این موارد تشویق می شوند.

وی افزود: بروکراسی اداری و طولانی شدن روند پاسخگویی نیز عاملی برای حرکت به سمت قانون گریزی است.

نظری با تاکید بر عملیاتی سازی پنجره واحد و میز خدمت در ادارات، گفت: متاسفانه پنجره واحد به شکل مطلوبی در  دستگاه ها عملیاتی نشده است.

نظری تصریح کرد: باید چارچوب زمانی برای پاسخگویی مشخص شود و عدم پاسخگویی در زمان مشخص شده به معنای تایید استعلام و درخواست شود تا دستگاه ها در زمان مقرر پوشش پاسخگویی را داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: میز خدمت نیز راهکاری برای قانون مداری و امتناع از بروکراسی اداری است و بکارگیری ظرفیت پنجره واحد و میز خدمت کمک فراوانی به رفع مشکلات می کند

وی افزود: امید است راهکارهای مناسب و عملی در راستای کاهش قانون گریزی احصا و از ظرفیت بخش های مختلف نیز به نحو صحیحی استفاده شود.

کد خبر 4482315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha