۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱

رئیس هیئت بدمینتون استان اصفهان:

نزول جایگاه بدمینتون اصفهان در کشور ناشی از کمبود زیرساخت‌هاست

نزول جایگاه بدمینتون اصفهان در کشور ناشی از کمبود زیرساخت‌هاست

اصفهان- رئیس هیئت بدمینتون استان اصفهان گفت: متاسفانه اخیرا جایگاه استان اصفهان در رشته بدمینتون در کشور دچار تنزل شده اما همچنان اصفهان جز و پنج استان برتر کشور در این رشته است.

بیژن رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون وضعیت بدمینتون استان اصفهان اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم با توجه به هدف‌گزاری‌ها و تقویم و برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدراسیون بدمینتون پیش برویم و در این راستا گام برداریم اما متاسفانه با توجه به شرایط بد اقتصادی کار برای ما واقعا سخت شده است. به عنوان مثال یک قوطی ۶ عددی توپ بدمینتون که سال گذشته چیزی حدود ۳۵ هزار تومان قسمت آن بود، اکنون باید با قیمت تقریبا ۱۵۰ هزار تومان تهیه کنیم.

وی ادامه داد: با این وجود ما موفقیت‌های نسبی هم داشته‌ایم و تلاش کردیم اوضاع را بهبود ببخشیم؛ اگر به گذشته نگاه کنیم، تا هشت سال گذشته اصفهان جزو سه استان برتر کشور در رشته بدمینتون بود اما اکنون می‌توان گفت که در میان پنج استان برتر کشور قرار دارد و دلیل آن این بود که چند سالی به صورت مناسب کار نشد و اکنون نتیجه آن وضعیت فعلی است چرا که ورزش یک امر زودبازده نیست و مانند بذرپاشی است که هر فعالیتی اکنون انجام گیرد نتیجه آن چند سال بعد مشخص می‌شود.

رئیس هیئت بدمینتون استان اصفهان بیان داشت: البته باید یادآور شد که در طی این مدت اداره کل ورزش و جوانان استان همواره نهایت همکاری را با ما داشته است و طبیعتا این مشکلات اقتصادی و همچنین برخی محدودیت‌ها گریبانگیر اداره کل ورزش و جوانان هم هست و با این وجود همیشه با ما همکاری کرده است و من لازم می‌دانم بخاطر این همکاری از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکر کنم

وی درباره برنامه‌های هیئت بدمینتون استان اصفهان افزود:  ما تلاش می‌کنیم در راستای رسیدن به چشم‌انداز تعیین شده حرکت کنیم و اگر به این چشم‌انداز برسیم موفق خواهیم شد ولی در مجموع با توجه به اینکه ورزش بدمینتون یک ورزش تورنمنتی نه یک ورزش لیگی است، ۶ ماهه اول سال بر روی اعزام‌ها و تورنمنت‌ها تمرکز می‌کنیم و در ۶ ماه دوم سال به بحث استعدادیابی می‌پردازیم و بر این اساس برنامه کلی هیئت بدمینتون استان تا پایان سال تمرکز بر موضوع استعدادیابی است. حمایت از نماینده استان اصفهان در لیگ برتر، حضور در المپیاد استعدادیابی ایرانیان، برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی برای مربیان وغیره از دیگر برنامه‌های هیئت بدمینتون استان اصفهان است.

رجایی درباره برگزاری اردوهای مختلف توضیح داد: با توجه به اینکه اعزام‌ها در ۶ ماه نخست سال صورت می‌گیرد و از سوی دیگر با توجه به شرایط آب و هوا در ۶ ماه دوم سال، معمولا اردوهای مختلف ما در ۶ ماه نخست سال صورت برگزار می‌شود اما همواره در طول سال تمرینات خود را به صورت مداوم برگزار می‌کنیم.

وی بدمینتون را بعد از فوتبال دومین ورزش مردمی دنیا عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه این رشته بعد از فوتبال دومین رشته مردمی دنیا است اما متاسفانه در کشور ما شناخت کافی نسبت به این رشته به عنوان ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وجود ندارد. هیئت بدمینتون استان اصفهان موضوع استعدادیابی‌های خود را در چند جهت پیش می‌برد که همکاری مربیان هیئت با مربیان کانون‌های آموزش و پرورش، حضور در مدارس و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در برنامه‌های هیئت و طرح‌های استعدادیابی و تست‌گیری از این جمله است اما متاسفانه اخیرا شرایط همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش چندان مساعد نیست اما با این‌حال مربیان ما همکاری و تعامل خود را با مربیان کانون‌های آموزش و پرورش دارند و خوشبختانه این‌ همکاری نتایج مطلوبی را نیز به‌ همراه داشته است.

رئیس هیئت بدمینتون استان اصفهان درباره زیرساخت‌های موجود در اصفهان توضیح داد: ما در اصفهان تنها یک  سالن سه کرته اختصاص بدمینتون داریم که به نسبت جمعیت استان پاسخگوی نیاز ما نیست و در مقایسه با شهرهایی مثل زنجان که سه سالن اختصاصی دارد، می‌توان گفت از این لحظه جزو استان‌های محروم هستیم و اگر بخواهیم با شهرهای بدمینتون‌خیز جهان مانند کوالالامپور مالزیمقایسه کنیم، بیش از ۳۰۰ کرت اختصاصی بدمینتون وجود دارد اما در اصفهان فقط سه کرت که می‌توان گفت عملا زیرساختی در اصفهان در زمینه بدمینتون وجود ندارد.

کد خبر 4482540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha