۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲

با حضور وزیر راه؛

سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گشایش یافت

سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گشایش یافت

سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی در مصلای امام خمینی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته دقایقی قبل با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) شهر تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه حمل و نقل و صنایع وابسته را در معرض دید عموم قرار داده اند. 

محمد اسلامی پس از افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره برنامه های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل گفت: مهمترین سرفصل توسعه ما در بخش حمل و نقل، ترانزیت و به خصوص توسعه کریدور شمال- جنوب است که به همین منظور بنادر جنوبی خود را فعال کردیم.

وی ادامه داد: مهمترین بندر اقیانوسی ما، بندر چابهار است که سال گذشته ظرفیت آن از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن ارتقا پیدا کرد، ضمن اینکه راه آهن چابهار به زاهدان نیز در حال ساخت است تا به توسعه ترانزیت کمک کند و هم بتوانیم بار را از جاده به روی ریل ببریم.

وی افزود: در گذشته بندرعباس با راه آهن بافق به سرخس متصل شده که یکی از مسیرهای ترانزیتی ماست و اخیرا راه آهن اینچه برون نیز به یکی دیگر از مسیرهای ترانزیت ریلی ما افزوده شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: محور ریلی قزوین- رشت به زودی افتتاح شده و مسیر رشت به آستارا نیز با همکاری جمهوری آذربایجان احداث خواهد شد تا یکی دیگر از مسیرهای ترانزیتی ریلی ما تکمیل شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در حال مذاکره با کشورهای همسایه برای توسعه ترانزیت هستند.

کد خبر 4486140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha