۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹

با حضور مسئولان دو نهاد؛

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، به امضای مسئولان عالی این دو مجموعه رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم‌نامه با ۵ ماده و ۲۳ بند و یک تبصره، به امضای آیت‌الله علیرضا اعرافی و ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان رسید.

این تفاهم نامه به منظور فراهم کردن بستر لازم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف مندرج در اسناد بالادستی، مشارکت و هم‌افزایی در عرصه‌های مشترک بین‌المللی، افزایش سطح همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، تبلیغی، علمی و پژوهشی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، به امضا رسید.

آیت‌الله اعرافی در این جلسه، با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات با آرمان و ایده‌هایی که برای آن طراحی شده، آفاق بلندی دارد و امیدوارم به چشم‌اندازهایی که ترسیم کرده است، دست یابد.

وی به فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه در یک فصل نسبتاً جدید قرار گرفته و در حال پایه‌ریزی سلسله و زنجیره برنامه‌هایی مفید در قلمروهای مختلف است، ضمن اینکه یک سرمایه کلان به شکل تاریخی و سنتی در حوزه وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: اولین برنامه پنج ساله حوزه تدوین شده تا براساس آن به اجرای برنامه‌ها بپردازیم، البته تمام عناوین آن، نگاه بین‌المللی را می‌طلبد و این ظرفیت عظیم نیازمند فضایی است تا در چهره‌ای نو و بین‌المللی تجلی یابد.

ابراهیمی‌ترکمان نیز در این جلسه با خیرمقدم به آیت‌الله اعرافی و ابراز خرسندی از تحقق امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: این سازمان برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور تأسیس شده و با توجه به رسالتی که در جهت معرفی ارزش‌های فرهنگی ایرانی ـ اسلامی دارد، اقدام به امضای این تفاهم نامه برای مشارکت و هم‌افزایی در عرصه‌های مشترک می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهداف تفاهم نامه، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن مفاد آن در برنامه‌های شش ماه اول سال آینده تأکید کرد.

کد خبر 4488706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha