۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷

با حضور علیرضا محجوب؛

برنامه های جشنواره قرآنی فجر از سوی دارالقرآن خانه کارگر تشریح شد

برنامه های جشنواره قرآنی فجر از سوی دارالقرآن خانه کارگر تشریح شد

برنامه های جشنواره قرآنی فجر با حضور علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سوی دارالقرآن خانه کارگر تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دومین جشنواره قرآنی فجر دارالقرآن خانه کارگر صبح امروز ۱۰ بهمن ماه با حضور علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگرو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در روزنامه کاروکارگر برگزار شد.

در این نشست محجوب با اشاره به برنامه های قرآنی در سال گذشته گفت: سال گذشته از آنجایی که ایام دهه فجر مقارن با ایام فاطمیه مصادف بود نمی توانستیم جشن برگزار کنیم به همین دلیل جشنواره قرآنی را راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: از برنامه های قبلی به صورت خوبی اسقبال شد به حدی که مخاطبین بیشتر از ظرفیت سالن بودند.

مدیر دارالقرآن خانه کارگر در خصوص برنامه های امسال تصریح کرد: امسال از شامگاه ۱۲ بهمن ماه تا پایان ۲۱ بهمن برنامه های زیادی اجرا خواهد شد و پیش بینی ما این است که امسال نیز در این فضا استقبال زیادی از سوی مخاطبین داشته باشیم.

وی به برنامه های پیشنهادی از سوی دارالقرآن برای ایام الله دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره قرآنی فجر و مراسم تقدیر از قرآن آموزان برتر و جامعه کارگری که دو سال اخیردر دوره های تربیت مربی، نفرات برتر دوره های غیرحضوری، کلیه اساتید دوره های مختلف دارالقرآن بوده اند با سخنرانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهدی قره شیخلو در ۱۲ بهمن ماه از اولین برنامه های ما خواهد بود.

محجوب تصریح کرد: مسابقات حفظ جز سی و حفظ جز یک و سوره فجر ویژه بانوان همراه با نمایشگاه هنرهای دستی و سخنرانی سرکار خانم جلودارزاده از برنامه های ۱۳ بهمن خواهد بود.

وی با ادامه برنامه های ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه گفت: در روز ۱۴ بهمن ماه مسابقات حفظ ویژه برداران و مسابقات صوت و لحن و ترتیل بانوان به همراه نمایشگاه هنرهای دستی و خوشنویسی از دیگر برنامه های این دارالقرآن خواهد بود که در آن حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به همراه ذوالقدر، نائب رییس فراکسیون قرآن و عترت به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ بهمن ماه همایش کودکان انقلابی با مشارکت کودکان و خانواده های پیشدبستانی برگزار خواهد شد، افزود: مسابقه حفظ سوره فجر نوجوانان، مسابقات صوت و لحن آقایان و همایش معرفی خانه کارگر و دارالقرآن به همراه مسابقه مداحی، مسابقه مفاهیم و تفسیر تا روز ۲۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات نیز برگزار خواهد شد افزود: در روز ۲۱ بهمن ماه نیز اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات با حضور وزیر ارشاد و رییس سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی اعضای جدید برپا خواهد شد. همچنین این دارالقرآن با برپایی غرفه در مراسم راهپیمایی تحت عنوان«قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» و ثبت نام دوره های قرآنی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور خواهد یافت.

محجوب در پایان با اشاره به اینکه منابع محدودی برای توسعه خدمات رایگان قرآنی در دست قرار دارد، گفت: در راستای اهداف اوقاف به فعالیت پرداخت. در واقع دارالقرآن خانه کارگر وقف فعالیت های قرآنی شده است و اگر توسعه رایگان را پیش ببریم میتوانیم پیش بینی مشارکت ده هزار نفری را در برنامه های امسال شاهد باشیم.

کد خبر 4528556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha