۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴

بانک روسیه گزارش رویترز درباره شرکت ملی نفت ونزوئلا را تکذیب کرد

بانک روسیه گزارش رویترز درباره شرکت ملی نفت ونزوئلا را تکذیب کرد

بانک گازپروم روسیه می‎گوید برخلاف ادعای رویترز، شرکت ملی نفت ونزوئلا برای انتقال وجوه مالی خود، هیچ حساب جدیدی را در این بانک افتتاح نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بانک گازپروم روسیه گزارش «رویترز» مبنی بر اینکه شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) وجوه مالی ناشی از سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی را به حساب‌ جدیدی در این بانک منتقل کرده است، تکذیب کرد.

این بانک در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر شد؛ گفت: اطلاعات ارائه شده از سوی رویترز نادرست است و این موضوع که شرکت ملی نفت ونزوئلا حساب‌های جدیدی را در بانک گازپروم افتتاح کرده است؛ صحت ندارد.

به گفته بانک گازپروم، شرکت ملی نفت ونزوئلا در سال‌های قبل حساب‌هایی را در این بانک باز کرده اما قرار به افتتاح حساب‌های جدید نیست.

رویترز در گزارش خود مدعی شد ونزوئلا از شرکت‌های خارجی خواسته است که با توجه به وضع تحریم های واشنگتن، پرداخت های خود را به حسابی در بانک روسیه تحویل دهند.

هفته گذشته آمریکا شرکت نفت دولتی ونزوئلا را تحریم کرد. در پی این اقدام، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، واشنگتن را به کارشکنی برای حل مسالمت‌آمیز بحران ونزوئلا متهم کرد.

کد خبر 4538522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha