۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱

معاون مرکز ملی فضای مجازی:

حضور فعال در فضای مجازی لازمه شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان است

حضور فعال در فضای مجازی لازمه شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان است

کرمان - معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه به شکست دشمن در توییتر نزدیک شده‌ایم، گفت: حضور فعال، با شناخت و با دست پر در فضای مجازی نیاز ما برای شکست محاصره تبلیغاتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر خوراکیان صبح پنجشنبه در همایش یادواره شهدای رسانه بیان داشت: در طلیعه ادامه‌ نظام اسلامی پس از 40 سال موفقیت‌های پی در پی ما موفق شدیم که بیانیه دوم را از رهبر دریافت کنیم. بیانیه‌ای که غبار از تاریخ می‌زداید و با قلم شیرین تبیین می‌کند آن چه گذشته است.

معاون‌ مرکز ملی فضای مجازی گفت: این بیانیه یک نقشه راه است و همه باید کمک کنند تا ابعاد این بیانیه باز و مسئولیت‌ها و برنامه‌ها مشخص شوند.

خوراکیان تصریح کرد: برای جوانان که مخاطب اصلی هستند نخستین شکست دشمنان محاصره تبلیغاتی است اما باید بدانیم که گستره‌اش کجاست، ابزارها و امکاناتی که در این محاصره هستند چه هستند، سازمان و ساختاری که دشمن برای این محاصره قرار داده چیست و در نهایت اهداف دشمن چیست و ما چه راهکارهایی می‌توانیم در جهت فرمان ولی فقیه انجام‌دهیم.

وی ابراز داشت: میدان این محاصره تبلیغاتی پلت فرم‌ها هستند که سکوی بستر رسانه قرار گرفته‌اند این سکوها عرصه جمع کردن همه ‌فعالیت‌های نوع بشر هستند که در آن جمع می‌شود.

خوراکینان یادآور شد: دشمن برای این محاصره تبلیغاتی میدانی باز کرده به وسعت رسانه‌های مجازی، رسانه‌های نوین در این رسانه‌ها گسترش یافته تشویق به فعالیت در این رسانه‌ها زیاد است و دسترسی به این رسانه‌ها آسان می باشد همچنین جوامع و انجمن‌ها در این رسانه‌ها شکل می‌گیرند اطلاعات شخصی افراد در این رسانه‌ها ثبت می‌شود محتوا در لحظه بارگیری می‌شود.

 معاون مرکز ملی فضای مجازی  اظهار داشت: از تحولات دیگر فضای مجازی  این است که شاهد رشد چهار برابر جمعیت جهان در استفاده از پیام رسان ‌ها می باشیم و حدود دو هزار و 196 میلیون کاربر دارند.

وی گفت: ابزارهایی در این محاصره تبلیغاتی در این رسانه‌ها وجود دارد از جمله داده‌هایی برای دسته‌بندی و شناخت جامعه برای اینکه به جامعه تسلط پیدا کنند و ابزار بعد هوش مصنوعی است و ابزاری که‌در این رسانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند ربات‌ها هستند.

خوراکیان افزود: از رسانه‌های جمعی، دشمنان ما استفاده می‌کنند و برنامه‌های کوچکی تهیه و سپس آن را پخش می‌کنند.

معاون ملی فضای مجازی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه چهار موضوع مد نظر دشمن قرار دارد که اول انتشار اخبار دروغ و کذب، دوم وارونه جلوه دادن مسائل، سوم پنهان کردن جلوه‌های امید بخش و چهارم بزرگ کردن عیوب کوچک و بزرگ هستند.

وی گفت: ایجاد ترس کاذب و دوم مایوس ساختن مردم و مسئولان از اهداف دشمن است لذا در مورد پلت فرم‌ها جوان‌ها و مسئولان باید خیلی هوشیار باشند اگر ما میدان را برای پلت فرم‌هایی که بستر اصلی رسانه‌های خارجی هست باز کنیم خواسته و ناخواسته به دشمن کمک کردیم.

خوراکیان بیان داشت: با توجه به این که در مرکز ملی فضای مجازی ستاد رسانه برگزار شده در تلاشیم که هوشیارسازی افراد جامعه مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: در توییتر شاهد موفقیت روز به روز جوانان هستیم ما به شکست دشمن در فضای مجازی در توییتر نزدیک شده‌ایم حضور فعال و با شناخت و با دست پر از فضای مجازی نیاز ما برای شکست محاصره تبلیغاتی است.

کد خبر 4548503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha