۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

دادستان‌های خراسان رضوی در رسیدگی به پرونده ها نقش موثر ایفا کنند

دادستان‌های خراسان رضوی در رسیدگی به پرونده ها نقش موثر ایفا کنند

مشهد- رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت:دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی استان باید به طور مستقیم در روند رسیدگی های قضایی نقش مؤثر و مثبت ایفا کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام علی مظفری صبح شنبه در جلسه دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد اظهار کرد:می توان شرایط موجود را به برگزاری مسابقه خدمت رسانی به مردم در میان حوزه های قضایی تعبیر کرد و در این زمینه نقش مدیریت مطلوب در ارتقاء عملکرد ها و ایجاد تحول مثبت به نفع مردم در حوزه های قضایی بسیار مؤثر است.

وی افزود:با توجه به نزدیک شدن ایام پایان سال، از رؤسا و مسئولان حوزه های قضایی می خواهم تا با کار جهادی تلاش مضاعفی با هدف خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم داشته باشند و به تعبیر دیگر در روزهای پایانی سال باید شاهد افزایش نشاط و انگیزه بیشتری در میان همکاران محترم اداری و قضایی برای انجام وظایف محوله باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد:کلیه عملکردها توسط واحدهای مختلف نظارتی با دو شاخص کمیت و کیفیت بصورت دقیق رصد می شود و اقدامات صورت گرفته منجر به بهبود وضعیت و ارتقاء شاخص های عملکردی در بهمن ماه ۹۷ از جمله در بخش ابلاغ الکترونیک شده است.

وی گفت:علی رغم کم لطفی دولت به دستگاه قضایی، همکاران ما بصورت مستمر و مجاهدانه برای ارائه خدمت در حال تلاش هستند و معتقدیم کارها باید با قوت در جهت تأمین منافع عمومی، دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم مجدد  پیش برود و کمبودها نباید هیچگونه خللی در این روند به وجود آورد.

مظفری تصریح کرد:دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی باید خودشان مستقیماً در روند رسیدگی های قضایی نقش مؤثر و مثبت ایفا کنند و توجه به شعار کلیدی سرعت، دقت و صحت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی بیان کرد: لزوم توجه بر آموزش و ارتقاء دانش تخصصی مرتبط با دستگاه قضایی و همچنین لزوم اعمال نظارت مؤثر و مستمر بر کلیه عملکردها همواره مورد تاکید است و اقدامات صورت گرفته تا این مقطع در سال ۹۷ مثبت بوده به نحوی که در برخی حوزه ها فراتر از انتظار و پیش تر از برنامه های مدون اعلانی اقدام شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی از اقدامات قانونی که با هدف تأمین منافع عمومی به انجام برسد کاملاً حمایت می کند و از دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی نیز خواسته شده تا با همین رویکرد در کنار فرمانداران شهرستانها ضمن کمک رسانی، بر حسن اجرای برنامه ها نظارت مؤثر داشته باشند.

کد خبر 4556476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha