۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۶

وزیر هندی کشته شدن ۳۰۰ نفر در حمله به پاکستان را رد کرد

وزیر هندی کشته شدن ۳۰۰ نفر در حمله به پاکستان را رد کرد

وزیر فناوری و اطلاعات هند ضمن زیر سوال بردن کشته شدن ۳۰۰ نفر در حمله هوایی این کشور به کشمیرِ تحت کنترل پاکستان گفت این عملیات تلفاتی در پی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جیو نیوز، «سرندا جیت سینگ اهلووالیه» وزیر فناوری و اطلاعات هند طی اظهاراتی گفت که عملیات هوایی هند صرفاً هشداری به پاکستان بود و این حمله هیچ گونه تلفاتی در پی نداشت.

وی همچنین گفت که آیا ادعای کشته شدن ۳۰۰ تن در این حمله هوایی از سوی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند مطرح شد؟ و آیا سخنگوی حزب «بهاراتیا جاناتا» حزب حاکم هند رسماً در این خصوص چیزی اعلام کرد؟

از دیگر سو احزاب اپوزیسیون هند اعلام کردند که اگر در عملیات هوایی هند در پاکستان ۳۰۰ نفر کشته شده اند، چرا شواهد آن ارائه نمی‌شود و چرا تصویر یا ویدئویی از این عملیات منتشر نمی‌شود.

همچنین یکی از رهبران حزب کنگره هند نیز ضمن در خواست برای ارائه شواهد حمله به «بالاکوت»، اقدام «عمران خان» نخست وزیر پاکستان برای رهایی خلبان هندی را ستود و گفت که عمران خان راهی نو برای حسن هم جواری نشان داد.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۷ اسفند (۲۶ فوریه) جنگنده‌های نیروی هوایی هند به قصد ورود به «مظفر آباد» مرکز کشمیر تحت کنترل هند، حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

نیروی هوایی هند مدعی شد که در این حمله طی بمباران پایگاه‌های گروه تروریستی «جیش محمد» در منطقه بالاکوت واقع در کشمیر تحت کنترل پاکستان، ۳۰۰ نفر کشته شده اند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش پاکستان ضمن رد این ادعا اعلام کرد که این حمله هیچ گونه تلفاتی در پی نداشته است.

کد خبر 4557450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha