۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷

مدیرکل امور عشایری استان سمنان خبر داد:

ارسال ۳۰۰ میلیون ریال کمک برای عشایر سمنانی گرفتار در سیل گلستان

ارسال ۳۰۰ میلیون ریال کمک برای عشایر سمنانی گرفتار در سیل گلستان

شاهرود - مدیرکل امور عشایری سمنان بابیان اینکه عشایر شرق استان که در قشلاق استان گلستان مستقر هستند متحمل خسارت شدند، گفت: ۳۰۰ میلیون ریال کمک به عشایر استان سمنان مستقر در گلستان ارسال شد.

حمید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه عشایر شرق استان از میامی، بسطام و دامغان که هم‌اکنون در مناطق قشلاقی استان گلستان هستند از سیل اخیر متحمل خسارات شدند، ابراز داشت: علیرغم آنکه خوشبختانه تلفات انسانی در این حوزه گزارش نشد اما در این حادثه یک هزار و ۶۰۰ دام سبک تلف شدند.

وی بابیان اینکه هم‌زمان باسیل استان گلستان برای عشایر استان سمنان مستقر در این خطه اقلامی نظیر مواد غذایی، چکمه، پلاستیک، نان، صفحه خورشیدی و غیره ارسال‌شده است، اضافه کرد: مبلغ این کمک‌ها ۳۰ میلیون تومان را شامل می‌شود که همگی در اختیار عشایر قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بابیان اینکه ۱۲۰ خانوار عشایری کالپوش در مناطق بالا دست مستقر هستند، ابراز داشت: در پی بارش‌های اخیر تعداد ۲۰۰ رأس دام این عشایر به دلیل سرما از بین رفت.

حسینی بابیان اینکه ۹ هزار و ۱۰۰ متر مربع از دامداری‌های عشایر استان سمنان در اثر سیلاب تخریب شد، تصریح کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر شهرستان‌های میامی و شاهرود با سود چهاردرصد قرار داده شد و در حال پیگیری هستیم تا منابع دیگری نیز تأمین و در اختیار عشایر آسیب‌دیده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در مجموع برآورد هزینه خسارات ناشی از سیلاب و برف در استان سمنان دو میلیارد تومان است، اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری نیز دچار خسارت شد که با توجه به در پیش بودن موج جدید باران به عشایر توصیه می‌شود از تردد در مسیل‌ها خودداری و محل چرای دام خود را دور از مسیرهای سیلاب قرار دهند.

کد خبر 4577305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha