۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶

سرپرست هواشناسی اردبیل به مهر خبر داد؛

کاهش ناپایداری‌ها و افزایش دمای هوای اردبیل در روز طبیعت

کاهش ناپایداری‌ها و افزایش دمای هوای اردبیل در روز طبیعت

اردبیل - سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: همزمان با روز طبیعت از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته شده و افزایش نسبی دمای استان اردبیل را شاهد هستیم.

سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان در روز طبیعت، افزود: آسمان استان در قبل از ظهر سه شنبه ابری و در برخی مناطق با مه موقتی بوده و به تدریج با کاهش ابر مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش دما پدیده غالب در کلیه مناطق استان خواهد بود، یادآور شد: در این مدت وزش باد در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید انتظار می‌رود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل با تفکیک وضعیت جوی مناطق گردشگری استان اردبیل در روز طبیعت، ادامه داد: همزمان با ۱۳ فروردین جاده ساحلی رود ارس، دریاچه کشت صنعت مغان، بازارچه مرزی بیله سوار در بیشتر ساعات روز نیمه ابری با افزایش دما، در بعدازظهر با وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت دریاچه گیلارلو و منطقه موران گرمی نیز یادآور شد: در این منطقه آسمانی نیمه ابری تا ابری به تدریج با کاهش ابر، افزایش دما و وزش باد در بعضی ساعات با سرعت تند پیش بینی می‌شود.

محمدی در ادامه وضعیت جوی خیاو چای، پارک جنگلی و پل معلق مشگین‌شهر را نیمه ابری تا ابری به تدریج با کاهش ابر، افزایش دما و وزش باد در بعدازظهر با احتمال رگبار و رعد و برق دانسته و برای دامنه‌های سبلان، آلوارس، آبشار گورگور، قوتورسوئی، شابیل، قینرجه و شیروان دره سی شرایط جوی نیمه ابری تا ابری با افزایش دما، در بعد از ظهر با وزش باد و احتمال رگبار و رعدوبرق پیش بینی کرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل وضعیت هوا در مناطق گردشگری سردابه، ویله دره و سرعین را همراه با آسمانی نیمه ابری تا ابری با افزایش دما به تدریج با کاهش ابر و وزش باد و همچنین برای مراتع و جنگل‌های فندقلو نیز شرایط نیمه ابری تا ابری به تدریج با افزایش دما اعلام کرد.

کد خبر 4580342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha