۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۹

دبیرکل شورای عتف خبر داد؛

اختصاص بودجه به طرح‌های کلان ملی

اختصاص بودجه به طرح‌های کلان ملی

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عدد مشخصی حدود ۳۵ میلیارد تومان از سوی این شورا در سال جاری به طرح‌های کلان ملی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند عصر امروز در حاشیه صد و هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون‌های دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در دبیرخانه این شورا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوع پیگیری طرح‌های کلان مطرح شد که برای اجرای این طرح‌ها برنامه و بودجه مشخصی تعیین شده است.

وی افزود: برای طرح‌های کلان ملی بودجه‌ای حدود ۳۵ میلیارد تومان تعیین شده که در سال جاری به طرح‌هایی که فعالیت لازم را داشته باشند اعطا می‌شود.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در سال جاری قرار است در ابتدا دستگاه‌های اجرایی بودجه مربوط به پروژه‌های طرح‌های کلان را اعطا کنند و پس از اختصاص بودجه، دبیرخانه شورای عتف، طرح‌ها اختصاص خواهد داد.

برومند تاکید کرد: در جلسه امروز گزارشی از عملکرد فعالیت‌های سال ۹۷ دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) ارائه شد که به موضوع شفاف سازی گزارش‌ها تاکید شد تا بتوانیم اطلاعات لازم را به عموم مردم برسانیم.

وی اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال جاری اجرای برنامه عملیاتی بودجه هماهنگ پژوهشی و فناوری ذیل اسناد بالادستی است که این موضوع در شورای عتف پیگیری خواهد شد.

برومند تصریح کرد: موضوع دیگری که در سال جاری در اولویت پیگیری قرار دارد در حوزه ارتقا نظام عملکرد و اطلاعات پژوهش و فناوری است که بر اساس آن بتوانیم فعالیت‌ها را آسیب شناسی کنیم و در خصوص دستاوردها نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در خصوص ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در سال گذشته جلساتی برگزار کردیم اما قرار شد این موضوع در سال جاری نیز پیگیری شود.

برومند ادامه داد: همچنین کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری باید در سال جاری طرح‌های پژوهشی مورد نیاز جامعه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عملکرد کمیسیون‌های دائمی این شورا در سال ۹۷ چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: من به عملکرد کمیسیون‌های دائمی شورای عتف و در مجموع فعالیت‌های شورای عالی عتف نمره ۱۵ را می‌دهم چرا که در سال گذشته موضوع به روز رسانی و زمان بندی برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفت و ۵ نمره نیز کم کرده‌ام به این دلیل که همچنان نیاز است برخی فعالیت‌ها در این شورا دنبال شود که از جمله آن می‌توان به توسعه آماری و تحلیل و گزارش‌های دقیق‌تر از فناوری اشاره کرد.

برومند تاکید کرد: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در راستای شعار سال فعالیت می‌کند و در این راستا دبیرخانه نمایشگاه فناوری در کشور دائمی شده و تاکنون ۱۱ تفاهم نامه منجر به امضای قرارداد شده است.

وی تاکید کرد: برنامه داریم طی ماه‌های آینده نمایشگاه فناوری را به صورت منطقه‌ای و موضوعی برگزار کنیم که احتمالاً این نمایشگاه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، یزد و تهران خواهد بود.

کد خبر 4593991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha