۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال جهت نوسازی و بازسازی کتابخانه های کشور

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال جهت نوسازی و بازسازی کتابخانه های کشور

ری- نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال جهت نوسازی و بازسازی کتابخانه های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه ذوالقدر ظهر چهارشنبه در نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان ری که با حضور فریده اولاد قباد، مصطفی کواکبیان، محمدرضا بادامچی و ابوالفضل سروش، هدایت الله جمالی پور در فرمانداری ری برگزار شد با اشاره به اینکه کتابخانه ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند اظهار داشت: نیاز است که با یک عزم جدی و اختصاص اعتبارات لازم به بازسازی کتابخانه های کشور پرداخته شود.

ذوالقدر در ادامه با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه از اولویت‌های مباحث فرهنگی محسوب می‌شود افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از بودجه امسال به بازسازی و نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کتابخانه باقرالعلوم شهرری نیاز به یک بازسازی و مرمت جدی دارد گفت: این کتابخانه با بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی و بودجه تخصیص یافته سال ۹۸ انجام خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: فرهنگ کتابخوانی به قدری در جامعه و در میان جوانان از اهمیت برخوردار است که مجلس نیز تخصیص اعتبار مورد نیاز برای گسترش کتابخانه ها را پیگیری می‌کند تا گام مهمی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش مطالعه در میان جامعه برداشته شود و در این راستا نیز مشکلات فرهنگی و اجتماعی جنوب تهران مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته‌اند و در صدد هستیم که این مشکلات و معضلات را احصا و مرتفع کنیم.

کد خبر 4594138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha