۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۴

انتقاد پمپئو از تعلیق مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در دوحه

انتقاد پمپئو از تعلیق مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در دوحه

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهوری افغانستان از تعلیق مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در دوحه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری افغانستان از تصمیم دولت کابل برای تعلیق گفتگوها با طالبان در دوحه ابراز نارضایتی کرده و بیانیه اخیر طالبان برای انجام «عملیات بهاره» را محکوم کرد.

در خصوص گفتگوی پمپئو و اشرف غنی، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن آمده است: وزیر خارجه از همه طرف‌ها می‌خواهد تا از فرصت ایجاد شده بهره ببرند و برای شرکت در آن به تعامل دست یابند تا مذاکرات داخلی افغانستان هرچه زودتر در دوحه برپا شود.

قرار بود نمایندگان دولت افغانستان در دوحه با هیئت طالبان به گفتگو بنشینند. در همین رابطه کابل فهرستی ۲۵۰ نفره از مقام‌های دولتی، مقامات و فرماندهان پیشین، سیاستمداران مخالف دولت، سران و رهبران عشایر و گروه‌های دینی و مذهبی، زنان و نمایندگان سازمان‌های مدنی را نیز منتشر کرده بود.

اما گروه طالبان گفته‌اند این فهرست «نماینده مردم افغانستان» نیست و با آن مخالفت کرد و متعاقب آن کاخ ریاست جمهوری افغانستان، فهرست ارائه شده از سوی دولت قطر برای دعوت افراد در مذاکرات صلح را رد کرد و مذاکرات بین طرف‌های افغان در دوحه، پیش از آن‌که برگزار شود، معلق شد.

مایک پمپئو می‌گوید مذاکرات در پایتخت قطر فرصتی مهم برای دستیابی به صلح است.

کد خبر 4597829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha