۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

هیئت های مذهبی باید دغدغه مسائل روز جامعه را داشته باشند

هیئت های مذهبی باید دغدغه مسائل روز جامعه را داشته باشند

نیشابور- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هیئت های مذهبی باید دغدغه مسائل روز جامعه و دین را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی چهارشنبه شب در دیدار با اعضای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی نیشابور اظهار کرد: مدلی را امام خمینی (ره) ارائه کردند که بر همان اساس، انقلاب اسلامی شکل گرفت و آن تکیه بر مردم بود لذا مردم ولی نعمت ما هستند و ما نباید تصدی گری امور مردم را بر عهده بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: وظیفه ما جهت دادن، سامان بخشیدن و تسهیل گری فعالیت‌های مردمی در راستای پیشرفت امور و برطرف کردن مشکلات مردم است.

صاحبقرانی با اشاره به همت و اراده مردم تأکید کرد: مردم ما قدرتی دارند که هیچ نهادی ندارد و آن همت و اراده است که شما در قضیه سیل دیدید که حتی مردمی که در مناطق محروم زندگی می‌کردند نیز برای کمک اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته دولت هم وظیفه دارد تا از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حمایت کند اما امروز باید رسم پهلوانان در گودهای زورخانه ای را احیا کنیم و آن گلریزان برای کمک‌ها و فعالیت‌های اجتماعی است که هیئات مذهبی این کار را رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد: منابع و اعتبارات دولتی پایدار نیست اما ظرفیت مردمی پایدار است و مردم هر موقع اراده کنند می‌توانند مشکلات را حل کند.

صاحبقرانی با طرح این سوال که رسالت هیئات مذهبی و مداحان در مبارزه با استکبار و ظلم و جهل جهانی چیست گفت: هیئات مذهبی برگرفته از تفکر عاشورای حضرت سید الشهدا علیه السلام است و وقتی نسبت به مسائل روز جامعه حساس باشیم و دغدغه مسائل دین و اجتماع را داشته باشیم از حالت سکولار خارج می شویم.

وی با بیان اینکه چرا امروز مطالبه امام جامعه روی زمین مانده است تصریح کرد: آیا امروز مطالبه امام جامعه غیر از تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به معیشت مردم است و حال نقش هیئات مذهبی و مداحان و شاعران ما در تحقق این موضوع چیست؟

کد خبر 4606191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha