۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۳

بعد از حضور در مسابقات آسیایی؛

پوپک بسامی: وزنه‌برداری بانوان ایران را به دنیا معرفی کردیم

پوپک بسامی: وزنه‌برداری بانوان ایران را به دنیا معرفی کردیم

نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه‎برداری بانوان که همراه با تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت داشت ضمن ارزیابی خود از این رقابت‎ها در مورد چگونگی حضور و عملکرد خود توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و نهمین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیایی زنان به میزبانی چین برگزار شد. تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای نخستین بار با ترکیب هفت نفره در این رقابت‌ها شرکت کرد و از بین ۱۰۴ شرکت کننده از ۲۱ کشور با ۳۱۹ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت. پوپک بسامی نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم در گروه B مسابقات نخستین نماینده ایران بود که به روی تخته رفت و با رکورد ۴۸ کیلوگرم یک ضرب، ۸۵ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۱۴۳ کیلوگرم در این گروه چهارم شد و در مجموع نیز عنوان دوازدهم آسیا را به دست آورد.

این ملی پوش وزنه برداری بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: برای نخستین بار تیم ملی زنان عازم مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان شد که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نیز در این مسابقات صورت می‌گرفت. به دلیل اینکه سبک وزن بودم، در دسته ۵۵ کیلوگرم شرکت کردم. اولین نماینده بانوان ایران بودم که به روی تخته می‌رفتم تا نخستین تجربه حضور در مسابقات برون مرزی را کسب کنم.

بسامی در ادامه افزود: حدود ۶ ماه در اردوهای تیم ملی حضور داشتیم و طبق برنامه ریزی مربیان تمرین کردیم. رشد خوبی در اردوها داشتیم. به دلیل اینکه اولین نماینده بودم استرس زیادی داشتم. به همین دلیل مربیان وزنه‌ها را در حرکت یک ضرب با احتیاط انتخاب می‌کردند. نتوانستم رکورد تمرینی ام را به ثبت برسانم اما در حرکت دو ضرب جبران کردم و توانستم استرس خود را کنترل و عملکرد خوبی داشته باشم و وزنه ۸۵ کیلوگرم را مهار کنم.

وی درباره حریفان اظهار داشت: در گروه B دسته ۵۵ کیلوگرم حضور داشتم. ۷ شرکت کننده ثبت نام کرده بودند اما دو وزنه بردار مغولستان به دلیل اینکه مدارک دوپینگ آنها به طور کامل ثبت نام نشده بود از حضور در مسابقات منع شدند. توانستم در این دسته در بین ۵ شرکت کننده عنوان چهارم را کسب کنم.

ملی پوش وزنه برداری بانوان تصریح کرد: وزنه برداری مردان ایران در دنیا صاحب مدال‌های زیادی است و نقش پررنگی در سطح آسیا، جهان و المپیک دارد بنابراین خیلی‌ها منتظر بودند تا کیفیت عملکرد دختران وزنه بردار ایران را نیز مشاهده کنند. پوشش ما مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفت.

بسامی تأکید کرد: در مسابقات جهانی به غیر از ایرانی‌ها، برخی دیگر نیز با حجاب شرکت می‌کنند اما پوشش بانوان ایرانی کامل‌تر است و به همین دلیل خیلی مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفتیم. از پشت صحنه گرم کردنم تا زمان حضورم در تخته، تمام دوربین‌های خبری بر روی من تمرکز داشتند و ما را مورد تحسین قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: تمام این موارد می‌توانست هم منجر به افزایش استرسم شود و هم از استرسم بکاهد. حس عجیبی داشتم، حس جدیدی که تا به حال در زندگی ام تجربه نکرده بودم. پر از حس ترس، خوشحالی، استرس و شادی بودم. هیجان عجیبی داشتم و باید خود را کنترل می‌کردم تا بتوانم وزنه‌ها را مهار کنم.

نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه برداری بانوان افزود: مربیان و فدراسیون از عملکردم راضی بودند. دختران وزنه بردار بزرگسال ایران خودشان را به دنیا معرفی کردند. آغاز ورودمان به دنیای وزنه برداری را شروع کردیم و این گام بزرگی برای ما بود.

پوپک بسامی در خاتمه گفت: از فدراسیون وزنه برداری به ویژه علی مرادی (رئیس وقت فدراسیون) و بهرامی (نایب رئیس بانوان) تشکر ویژه دارم چرا که ۶ ماه متوالی اردوها را برگزار کردند و به وطور کامل از تیم حمایت به عمل آوردند. در مسیر ما سنگ اندازی و اختلاف نظر زیادی وجود داشت اما مرادی و بهرامی با تلاش شبانه روزی خود کاری کردند تا تیم به مسابقات اعزام شود.

کد خبر 4606452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha