۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸

توسط نشر مجید

«منشأ» منتشر شد / رابرت لنگدن این بار به موزه گوگنهایم رفت

«منشأ» منتشر شد / رابرت لنگدن این بار به موزه گوگنهایم رفت

رمان «منشأ» نوشته دن براون و ترجمه محسن عقبایی که توسط نشر مجید به تازگی منتشر شده از کتاب‌های پرمخاطب این انتشارات در نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر مجید رمان منشأ را با ترجمه محسن عقبایی منتشر کرد. این کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله آثار پرفروش این انتشارات است.

رمان جنجالی منشأ پنجمین رمان از نویسنده مشهور امریکایی دن براون است که با محوریت شخصیت رابرت لنگدن وارد بازار جهان شده است. رابرت لنگدن در رمان‌های پیشین این نویسنده وقت زیادی را برای حل معما در موزه لوور، پلازو و چیو گذرانده بود، اما این بار به موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا می‌رود. او به مراسمی با شکوه و در عین حال مرموز دعوت شده است تا شاهد پاسخ به دو سوال بنیادین بشر باشد: ما از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟ میزبان او ادموند کرش، آینده‌پژوه چهل ساله‌ای است که خود زمانی دانشجوی لنگدن بود. او شخصیتی بین آیلان ماسک، استیو جابز و تونی استارک دارد و طبق داستان همه پیشبینی‌هایش درباره آینده بشر درست از آب در آمده است.

دن براون مانند کارهای قبلی خود در مورد این اثر هم به هزارتویی سر می‌زند و با یک مضمون رمزآلود داستان را آغاز می‌کند. ادموند قصد دارد از دستاورد تازه خود در موزه هنرهای معاصر گوگنهایم که یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی اسپانیا و جهان است، رونمایی کند و جهان را در شگفتی فرو ببرد. نویسنده در طی داستان به معرفی آثار برجسته این موزه می‌پردازد و خواننده را با اصول معماری مدرن در اسپانیا آشنا می‌کند. آن‌چه در مراسم رخ می‌دهد ورای انتظار حاضران است، اما چیزی نمی‌گذرد که فردی ادموند را برای همیشه ساکت می‌کند و راز قتل او در پرده‌ای از ابهام نهان می‌شود.

حال خبر کشف تازه ادموند کرش آنقدر در شبکه‌های اجتماعی داغ می‌شود که همه دنیا چشم انتظار کشف او هستند. اما انگار رمزی که در دل یک شعر نهفته، حقیقت این راز را فاش می‌کند. مطابق با دیگر داستان‌های دن براون همه چیز طبق روال پیش نمی‌رود و ناگهان رابرت خود را در کنار بانوی اول کاخ اسپانیا می‌بیند تا مأموریت ناتمام دوست و شاگرد قدیمی‌اش را به سرانجام برساند. سفر آن دو آغاز می‌شود و در این مسیر شخصیت وینستون که یک هوش مصنوعی فراتر از زمان است به کمکشان می‌آید.

ماجرا در چهار شهر مادرید، سویل، بارسلونا و بیلبائو ادامه می‌یابد و نویسنده بار دیگر به معرفی جاذبه‌های دیدنی اسپانیا می‌پردازد؛ از کاخ سلطنتی مادرید گرفته تا شاهکارهای معمار معروف، آنتونی گائودی. علی رغم کندوکاوهایی که نویسنده درباره راز هستی و خلقت بشر انجام می‌دهد و خواننده را با این موضوع درگیر می‌کند، بی تردید منشأ باب ذائقه سفر دوستان هم خواهد بود. چراکه، شخصیت جالب و دوست داشتنی رابرت لنگدن به هر شهر و مکانی که پا می‌گذارد، به سراغ معماری و آثار هنری می‌رود و با طبع دلنشینی که دارد نشانه‌ها و نمادها را بررسی می‌کند. شاید پیش از این نام کلیسای مشهور ساگرادا فامیلیا، پارک گوئل، کازا میلا و دیگر بناهای مشهور اسپانیا را شنیده باشید، اما آنچه در این کتاب می‌خوانید ارتباط آنها با معمای داستان است. دن براون در منشأ قصد دارد نشان دهد، قلعه‌ها، کاخ‌ها و بناهای باشکوه قرون وسطایی و آنچه در آثار مدرن هنری رخ می‌دهد چگونه به حل معمای ادموند کرش کمک می‌کند تا پرده از راز آفرینش بشر بردارد.

«منشأ» دن براون و ترجمه محسن عقبایی با شمارگان هزار نسخه، ٥٦٠ صفحه و بهای ۶۵ هزار تومان توسط انتشارات مجید در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

نشر مجید در سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شبستان (سالن ناشران عمومی) راهروی ۱۲ غرفه شماره ۱۵ حضور دارد.

کد خبر 4606797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha