۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳

دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی در گفت‌وگو با مهر:

تاکنون ۴۰۰ عدد عروسک به ثبت شورا رسیده است

تاکنون ۴۰۰ عدد عروسک به ثبت شورا رسیده است

محسن حموله، دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی از رشد تصاعدی ثبت اسباب‌بازی و ۴۰۰ عدد عروسک در شورا خبر داد.

محسن حموله، دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ثبت اسباب‌بازی‌ها گفت: از سال ۷۸ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی با هدف حمایت و نظارت بر اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شد و از سال ۸۱ اسباب‌بازی‌ها در شورا بررسی و در کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی مطرح و گواهی نامه دریافت می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به مصوبات، حمایت از تولید کنندگان داخلی سرلوحه کار شورا قرار گرفت و سال ۹۷ بر اساس دستور مقام معظم رهبری و تاکید مدیرعامل کانون مبنی بر حمایت از تولید ملی حمایت ویژه‌ای از سوی شورا برای تولید کنندگان اسباب‌بازی در نظر گرفته شد و هزینه‌های ثبت برای اسباب‌بازی، عروسک و صدور هولوگرام با تخفیف ویژه‌ای ارائه شد.

دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به رشد ۵۰ درصدی ثبت و صدور اسباب‌بازی در سال ۹۷، اظهار کرد: دبیرخانه شورا با برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری کارگاه‌های مرتبط با صنعت اسباب‌بازی در جشنواره ملی و نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی علاوه بر توسعه صنعت اسباب‌بازی در داخل ایران، توانست به نوعی عدالت محوری را در برنامه خود ایجاد کند.

او گفت: ۵۸۸ پرونده اسباب‌بازی برای بررسی در کمیسیون تشکیل شده است. که از این تعداد ۳۳۰ اسباب‌بازی مجوز و گواهی‌نامه ثبت دریافت کرده‌اند همچنین ۹۵ اسباب‌بازی مجوز و گواهی‌نامه تولید اسباب بازی را کسب کردند و مابقی از نظر کمیسیون مناسب تشخیص داده نشده است.

به گفته حموله، شورای نظارت در سال گذشته، ۸ جلسه کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز برگزار کرده است و در زمینه هولوگرام در سال جاری ۲۱۰ پرونده تشکیل شده است. با توجه به این آمار و رشد ۵۰ درصدی در زمینه صدور مجوز، در دیگر بخش‌ها هم رشد مناسبی وجود دارد که این رشد به معنی افزایش آگاهی خانواده‌ها در خرید اسباب‌بازی و تولیدکنندگان در بحث تولید و طراحی است.

او درباره ثبت اسباب‌بازی‌ها در زمینه مهارت، آموزش، فکری، کمک درمانی و… اظهار کرد: در زمینه اسباب‌بازی حرکتی مهارتی ۴۷ نمونه، آموزش و کمک آموزشی ۴۲، فکری ۱۲۲، الکترونیکی و رایانه‌ای ۱۰، فرهنگی هنری ۱۲۳ و کمک درمانی ۱ اسباب‌بازی ثبت شده‌اند. همچنین در خصوص عروسک‌های ایرانی تاکنون ۴۰۰ عدد عروسک به ثبت شورا رسیده است.

کد خبر 4611550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha