۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳

آیت الله سعیدی:

دختران سیره و زندگی حضرت معصومه(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

دختران سیره و زندگی حضرت معصومه(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

قم - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: باید دختران کشورمان سیره و زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا بتوانند در زندگی شخصی خود و جامعه موفق باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی قبل از ظهر پنج‌شنبه در آغاز جشن‌های دهه کرامت که با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه و تعدادی از اساتید حوزه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه دهه کرامت ایام تکریم مقام امامت و ولایت است، افزود: ماه ذی القعده را باید ماه امام هشتم امام رضا (ع) دانست.

وی با بیان اینکه دهه کرامت ایام شادی اهل بیت (س) است، افزود: باید میلاد اهل‌بیت (س) و دهه کرامت را جشن بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه باید شیعیان پیرو اهل بیت (س) باشند، افزود: شیعیان واقعی به سیره اهل بیت (س) توجه داشته و در شادی اهل بیت (س) شاد و در حزن آنها نیز محزونند.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) افزود: در ماه ذی‌القعده دخت نمونه آل الله پای به عرصه وجود گذاشت و چهار تن از ائمه (ع) زیارت ایشان را مورد تکریم قرار داده اند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: باید دختران کشورمان سیره و زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا بتوانند در زندگی شخصی خود و جامعه موفق باشند.

اجرای بیش از ۲۰۰۰ جشن همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور

در این مراسم حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس شورای بزرگداشت دهه کرامت نیز بیان کرد: با گذشت ۱۱ سال از تشکیل جشن‌های دهه کرامت تلاش کرده ایم که این مراسمات منسجم‌تر و هماهنگ‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار جشن مردمی در مساجد همزمان با دهه کرامت برگزار می شود، افزود: در دهه کرامت برگزاری بیش از ۲ هزار جشن در ایران و چند صد هزار جشن در سراسر دنیا پیش‌بینی‌شده است.

رئیس شورای بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برگزاری جشن دختران آفتاب در سراسر کشور ویژه دختران افزود: ۳۴ دستگاه فرهنگی در دهه کرامت در تلاشند تا به ساخت بیش از ۱۰۰ منزل برای سیل زدگان اقدام کنند.

کد خبر 4657871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha